Jag har en mora köksblandare. Från googling tror jag det är en cera k5. Men inte helt säker. Någon som har koll och kan hjälpa?

Blandaren har läckt ett tag nu, men ikväll sköt utloppspipen iväg som en raket.

Har fått den på plats för nu, men behöver nog byta pipnippeln... Därför behöver jag veta att det verkligen är en cera k5.

Evigt tacksam för svar!

• Köksblandare med hög, rund pip och enhandsfattning vid diskho. Bakgrund med dekorativa kakelplattor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en diskbänksblandare från Mora, eventuell modell Cera K5, med synliga repor och ett ljusreflex.
    Skapa konto
  • Köksblandare med kromfinish, morakran, med en lysande ventil och en läckande pip på en diskbänk.
    Skapa konto
Krilleman
A Amatiandas skrev:
Jag har en mora köksblandare. Från googling tror jag det är en cera k5. Men inte helt säker. Någon som har koll och kan hjälpa?

Blandaren har läckt ett tag nu, men ikväll sköt utloppspipen iväg som en raket.

Har fått den på plats för nu, men behöver nog byta pipnippeln... Därför behöver jag veta att det verkligen är en cera k5.

Evigt tacksam för svar!
Jag tolkar din bild som att det är en Mora MMIX av typen K5.

Tre olika köksblandare av märket Mora MMIX K5 visas i bild med olika designalternativ och funktioner.
Skapa konto

Teknisk ritning av en Mora MMIX K5-blandare med olika komponenter och delnummer markerade.
Skapa konto

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.