3 333 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Är det ok att göra så här ?
Vi ska bygga ett sluttningshus men sluttningsvåning i Isoleca block 290mm, nu hade vi inte tänkt att putsa insidan utan regla upp och montera gipsskivor. Tänkte även isolera mellan leca och gipsskivan eller är det onödigt ? Isoleca blocken har ett isoleringsvärde på 0,43.
lägre värde är bra värde.....men de där siffrorna är skitsamma eller....är de dominerande i huset..i annat fall nja då nej no skit i det.....finns viktigare saker när man bygger hus än små väggar...Draven skrev:
Hmm! Om jag nu får ett tillräckligt lågt värde på enbart isoleca blocken så behöver man ju inte lägga pengar på ytterligare isolering på den nedre våningen eller ? Så viktigt tycker nog jag att detta är. Sen o andra sidan om vi isolerar med inneväggar på blocken så behöver man ju inte putsa innerväggarna samt för kabeldragning och ljudisolering är det ju bättre med reglar och isolering...
Klicka här för att svara