1 206 läst ·
6 svar
1k läst
6 svar
Är det möjligt att docka en luft/luft värmepulp mot en accmulatortank?
"Mr Slim inverter" säger mig väldigt lite. Verkar som att du bor i Storbritannien eller liknande? Ta en bild på märkskylten istället där man kan se exakt modellbeteckning och annan data. Kan inte se att hydrobox är kompatibel med dessa värmepumpar om man tittar på Mitsubishi Electrics produktinformation. Det där "skydden" framför fläkten ser inte bra ut alls. Måste störa luftströmmen och minska effekten och verkningsgraden på värmepumpen. Hoppas du menar att du har värmepumparna i en öppen carport och inte inne i ett stängt garage(?) Värmepumpar omsätter enorma mängder luft för att fungera.
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Dem är nedmonterade och förvaras i garaget givetvis. Här kommer lite fler bilder. Fick dem billigt och i och med att ett norsk företag dockar Panasonics luft/luft mot sin innerdel så hoppades jag att någon löst även detta med Mitsubishi.
skydden framför fläktarna är original tillbehörJ Josth skrev:"Mr Slim inverter" säger mig väldigt lite. Verkar som att du bor i Storbritannien eller liknande? Ta en bild på märkskylten istället där man kan se exakt modellbeteckning och annan data. Kan inte se att hydrobox är kompatibel med dessa värmepumpar om man tittar på Mitsubishi Electrics produktinformation. Det där "skydden" framför fläkten ser inte bra ut alls. Måste störa luftströmmen och minska effekten och verkningsgraden på värmepumpen. Hoppas du menar att du har värmepumparna i en öppen carport och inte inne i ett stängt garage(?) Värmepumpar omsätter enorma mängder luft för att fungera.
utedel är bara till för ett antal innedelar med gasanslutning via fördelningsrör dvs ej med separata expansionsventiler. är mao gjorda för kyldrift.
Teoretiskt är det fullt möjligt att ha innedelar med magnetventiler för drift av vad so helst men hur får man en innedel som inte har samma protokoll att kommunicera med utedelen?
bra den var billig så kan du sälja gasen som förhoppningsvis är kvar i denna.K KevinA123 skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden