2 611 läst ·
19 svar
3k läst
19 svar
Är det lämpligt att starta dräneringsarbeten runt ett hus i Januari?
Jag planerade i god tid för dränering som skulle ske sen vinter, så jag tog upp alla plattorna i sluter på hösten.L Lancen skrev:Kan nämna att vi försökte få loss plattor. Resultat, inget man skall syssla med när det är vinter...
Med hjälp av kofötter och spett tog det en timme för 3 plattor... kunde lika gärna sitta fast i betong.
Känns som dränering runt hus är en sommarsport... Den som säger något annat är beroende av försörjning eller har udda nöjen!![]()
upplevde inte alls något negativt med att dränera i början på mars.
Blev inte så sönderkört heller.
Fyll lite större plastpåsar med några liter varmvatten och lägger dom på plattorna en halvtimme med nån gammal filt över. Sen lossnar dom som det vore sommar.L Lancen skrev:Kan nämna att vi försökte få loss plattor. Resultat, inget man skall syssla med när det är vinter...
Med hjälp av kofötter och spett tog det en timme för 3 plattor... kunde lika gärna sitta fast i betong.
Känns som dränering runt hus är en sommarsport... Den som säger något annat är beroende av försörjning eller har udda nöjen!![]()
Vi fick detta jobb gjort för några vintrar sedan och hade då otur att det frös på och blev kallt lagom när allt va uppgrävt. Så massorna som lades tillbaka va frysta och klumpiga. Detta gjorde att vi fick stora slukhål runt hela huset när det sedan sen vår tinade långt ner i backen. Och gräsmattan hade det inte gått att få bort massorna helt ifrån så ca 5 cm jord utspritt över stora ytor va inte kul att ta hand om. Va ju slätt och fint men inte matjord.
Detta gjorde av en firma som hade gjort jobb åt en bekant som det blev väldigt bra hos med väldigt lite efter arbete. Så inga klåpare men fel tid på året enligt mig.
Detta gjorde av en firma som hade gjort jobb åt en bekant som det blev väldigt bra hos med väldigt lite efter arbete. Så inga klåpare men fel tid på året enligt mig.
Klicka här för att svara