Har en altandörr där det läcker in vatten mellan tegelväggen den står i och dörren. Garantiarbete då den är nymonterad och snickarhelvetet har varit här 5 gånger nu för att få det tätt men den klåparen bara tetar på lite ytterligare silikonliknande på plåtblecken och hoppas det ska bli bra. Tröskelblecket är dock bytt då klåparen inte hade uppvik i kanterna på det utan en skarv som det läckte in vid.

Tog lite bilder när han hade av plåtarna. Enligt honom är det tejpen som ska hålla rätt vad jag förstår det. Bakom tejpen kommer man in till drevningen. Verkar för mig märkligt att det inte är någon säkrare konstruktion än en tejpbit..? Sen sitter plåtarna äver tejpen men de ligger ju inte dikt av mot teglet så trycks ju in vatten mellan, och det är där han smetar mer och mer fogmassa. Även om han skulle lyckas få det tätt är jag orolig att silikonet kommer släppa om typ 2 år så får jag en rejäl fuktskada o väggen innan jag upptäcker det.

Fönster med blått rep, presenning. Röda fönsterkarmar. Tegelvägg. Reflection av träd och himmel. Möjligen underhållsarbeten pågår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett fönster med röda kanter, skyddat av presenning, blått rep och tegelvägg ovanför.
Skapa konto
Röd fönsterkarm på tegelvägg, vattendroppar, arkitektur detalj, externt, dagsljus, närbild.
Skapa konto
Röd fönsterkarm, tegelvägg, regndroppar, dagsljus, utomhus, vertikalt foto, byggnadsdetalj, fönsterhörn, arkitekturelement.
Skapa konto
Röd dörrkant, isoleringsskum, tegelvägg, grön plastduk som tätning, solljus.
Skapa konto
Svart hund vid röd dörr, spegling av person som fotar, trädeck, dagstid.
Skapa konto
Närbild, rivet grönt skyddsnät och tegelsten bakom rött föremål vid en byggarbetsplats.
Skapa konto
En närbild av skadad grön presenning intill röd tegelvägg, med synliga trasiga delar och sprickor.
Skapa konto
Grön byggfolie nära rött fönster och tegelvägg, skadad isolering, läckage eller pågående konstruktion.
Skapa konto

• Gilla
hampasnöret
  • Laddar…
Staty av man som döljer sitt ansikte i handen mot en klarblå himmel.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
Klass0n och 1 till
  • Laddar…
Alltså, den ene värre än den andre…

För det första: Läcker det in vatten är det inte korrekt per definition.

För det andra: Den där tejpen lär ju inte sitta kvar, förutom då att den inte täcker.

För det tredje: Det där ser ju inte klokt ut.

wildeside
Snickarhelvetet ska inte håla på och montera plåtar och aluminium karmar.
Finns yrkesgrupp som har kompetens för det.

Alltså jag vet inte vad som är rätt sätt. Men det är iaf fel sätt. Tejp mot tegel OCH silikon? Sen sitter det dubbla skruvar på någon bild…..

Ser inte klokt ut..

• Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.