Har en altandörr där det läcker in vatten mellan tegelväggen den står i och dörren. Garantiarbete då den är nymonterad och snickarhelvetet har varit här 5 gånger nu för att få det tätt men den klåparen bara tetar på lite ytterligare silikonliknande på plåtblecken och hoppas det ska bli bra. Tröskelblecket är dock bytt då klåparen inte hade uppvik i kanterna på det utan en skarv som det läckte in vid.
Tog lite bilder när han hade av plåtarna. Enligt honom är det tejpen som ska hålla rätt vad jag förstår det. Bakom tejpen kommer man in till drevningen. Verkar för mig märkligt att det inte är någon säkrare konstruktion än en tejpbit..? Sen sitter plåtarna äver tejpen men de ligger ju inte dikt av mot teglet så trycks ju in vatten mellan, och det är där han smetar mer och mer fogmassa. Även om han skulle lyckas få det tätt är jag orolig att silikonet kommer släppa om typ 2 år så får jag en rejäl fuktskada o väggen innan jag upptäcker det.
Tog lite bilder när han hade av plåtarna. Enligt honom är det tejpen som ska hålla rätt vad jag förstår det. Bakom tejpen kommer man in till drevningen. Verkar för mig märkligt att det inte är någon säkrare konstruktion än en tejpbit..? Sen sitter plåtarna äver tejpen men de ligger ju inte dikt av mot teglet så trycks ju in vatten mellan, och det är där han smetar mer och mer fogmassa. Även om han skulle lyckas få det tätt är jag orolig att silikonet kommer släppa om typ 2 år så får jag en rejäl fuktskada o väggen innan jag upptäcker det.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Alltså, den ene värre än den andre…
För det första: Läcker det in vatten är det inte korrekt per definition.
För det andra: Den där tejpen lär ju inte sitta kvar, förutom då att den inte täcker.
För det tredje: Det där ser ju inte klokt ut.
För det första: Läcker det in vatten är det inte korrekt per definition.
För det andra: Den där tejpen lär ju inte sitta kvar, förutom då att den inte täcker.
För det tredje: Det där ser ju inte klokt ut.
Klicka här för att svara
