Hej, vi är på gång att lägga ett Pergo parkettgolv och har kontaktat leverantören för att vi tycker att skarvarna mellan plankorna vid kortsidorna är ful. Dels för bred glipa, trät är flisigt och stora färgskiftningar. När vi var in på affären och visade så tyckte dom att det inte var så farligt och att de aldrig hade fått klagomål. Medans både vi och fem snickare undrar hur vi kan fått ett sånt golv när vi ändå har betalt närmare 600kr/kvm. Vad tycker forumet?
En återkoppling, hade en person från Pergo här i måndags och han sa direkt att det inte såg okej ut i flera av paketen med ett visst datum. De hade inte mer i lager så de erbjöd oss ett golv med mycket högre kvalitet som kostade 800 kr/kvm i stället för 550kr. Det levererades i dag och man kan kort och gott säga att vi drog en vinstlott och Pergo får 5 för hanteringen
Exakt så man vill och förväntar sig av ett företagE evasch skrev:En återkoppling, hade en person från Pergo här i måndags och han sa direkt att det inte såg okej ut i flera av paketen med ett visst datum. De hade inte mer i lager så de erbjöd oss ett golv med mycket högre kvalitet som kostade 800 kr/kvm i stället för 550kr. Det levererades i dag och man kan kort och gott säga att vi drog en vinstlott och Pergo får 5 för hanteringen
Klicka här för att svara





