Ska byta toalettstol och jag bytte själv enkelt på ena toan. Men nu är det en annan koppling på detta röret och jag undrar ifall det är en hane bakom denna typen av koppling? Ska plugga sedan installera en avstängningskran.

Den övre är för varmvatten och där ser man en R15 hane

• Rörledningar i hörn, röd markering på en koppling, möjlig läcka eller skada.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja

Edit: är ju en standard klämringskoppling

Violina Violina skrev:
Ja

Edit: är ju en standard klämringskoppling
Tack, ser ut att vara R10 ändplugg hona jag ska köpa,

Blanda inte fabrikat, det är inte säkert det blir tätt (kan i värsta fall börja läcka efter ett tag) och är heller inte godkänt. Blir det en vattenskada ersätter inte försäkringsbolaget. Kopplingarna du har på bild är sk. Conex. Är det 12mm rör ska du använda RSK 1899533.

Annars kapar du röret du ska ha en avstängning på direkt och sätter en ballofix. Glöm inte stödhylsa.

Edit: Blandade ihop din tänkta rörgänga R10 med rördimensionen.

Redigerat:
mexitegel mexitegel skrev:
Blanda inte fabrikat, det är inte säkert det blir tätt (kan i värsta fall börja läcka efter ett tag) och är heller inte godkänt. Blir det en vattenskada ersätter inte försäkringsbolaget. Kopplingarna du har på bild är sk. Conex. Är det 12mm rör ska du använda RSK 1899533.

Annars kapar du röret du ska ha en avstängning på direkt och sätter en ballofix. Glöm inte stödhylsa.

Edit: Blandade ihop din tänkta rörgänga R10 med rördimensionen.
Ok, tack. Ska testa att dra en tjänst på dorunner.se Är det inte skadligt mycket pengar för en röris att göra så. Men brukar aldrig få svar från dessa sidor på små projekt :(

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.