2 129 läst ·
17 svar
2k läst
17 svar
Är denna golvbrunn ok ? Tacksam för svar :)
Så farligt är det inte. Nu beror det hela på, om du just låtit renovera ditt badrum, eller om du köpt hus med detta badrum.
Om det är det förstnämnda, så ska du reklamera arbetet, då det inte är fackmannamässigt utfört.
Men om det gäller alternativ 2, så tror jag inte att du behöver oroa dig. Att det ser "grisigt" ut påverkar ju inte funktionen. Att tätskiktet sen sticker ut ett par millimeter är inte rätt. MEN, det ska ändå otroligt mycket till, för att fukt ska ta sig in där. Vill du vara säker, så låt bli att använda duschen i ett par veckor, så att all fukt flrsvinner ovanfrån. Sen låter du lyfta på klämringen och får en fuktmätning gjord. Samt att de skär tätskiktet rätt, om det är torrt.
Om det är det förstnämnda, så ska du reklamera arbetet, då det inte är fackmannamässigt utfört.
Men om det gäller alternativ 2, så tror jag inte att du behöver oroa dig. Att det ser "grisigt" ut påverkar ju inte funktionen. Att tätskiktet sen sticker ut ett par millimeter är inte rätt. MEN, det ska ändå otroligt mycket till, för att fukt ska ta sig in där. Vill du vara säker, så låt bli att använda duschen i ett par veckor, så att all fukt flrsvinner ovanfrån. Sen låter du lyfta på klämringen och får en fuktmätning gjord. Samt att de skär tätskiktet rätt, om det är torrt.
Tack snälla, nej det är gjort av en firma tyvärr och en del av pengarna är redan betalda. Att jaga små firmor är inte det enklaste. Däremot har jag kontaktat en annan ansluten bkr plattsättare som skulle komma och titta och eventuellt skära bort manschetten som sticker ut. Jag frågade om fuktskada och han sa som dig att det ska mycket till för att det ska bli en skada av det han kunde tyda av bilderna. Däremot har en förvaltare av föreningen varit och tittat på tätskicktet samt brunnen och han godkände det. Det som har blivit fel är vid utskärningen, jag håller med om att det ser grisigt ut 🥲A AG A skrev:Så farligt är det inte. Nu beror det hela på, om du just låtit renovera ditt badrum, eller om du köpt hus med detta badrum.
Om det är det förstnämnda, så ska du reklamera arbetet, då det inte är fackmannamässigt utfört.
Men om det gäller alternativ 2, så tror jag inte att du behöver oroa dig. Att det ser "grisigt" ut påverkar ju inte funktionen. Att tätskiktet sen sticker ut ett par millimeter är inte rätt. MEN, det ska ändå otroligt mycket till, för att fukt ska ta sig in där. Vill du vara säker, så låt bli att använda duschen i ett par veckor, så att all fukt flrsvinner ovanfrån. Sen låter du lyfta på klämringen och får en fuktmätning gjord. Samt att de skär tätskiktet rätt, om det är torrt.
Klicka här för att svara