Hejsan!

Som jag berättat i andra trådar är jag nyinflyttad med min sambo i en bostadsrätt, där lyfte jag också frågan om golvbrunnen men tänkte att det nog är bättre med en ny tråd för ett nytt ämne. När jag nu undersöker golvbrunnen i duschen ser jag att det inte ser ut att vara tätat riktigt hela vägen över vad jag tror är manchetten fram till klämringen på alla ställen, bifogar bilder.

Stämmer min analys? och är detta ett stort problem i så fall? Badrummet är gjort för ca 5år sedan.

EDIT: Bifogade ytterligare en bild

Tacksam för hjälp

• Golvbrunn med synlig manchett och klämring i en dusch med svarta klinkerplattor, visar potentiell tätningssförsummelse.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närgränsbild av en öppen golvbrunn i badrum med synlig manchett och klämring, eventuell otäthet synlig.
    Skapa konto
  • Närbild på en golvbrunn med delvis otätad manchett vid klämring, intill kakelgolv.
    Skapa konto
Fästmassan som håller fast klinkern och klinkerramen är vattengenomsläpplig, den tätar ingenting.
Fästmassan behöver inte täcka hela manschetten (om jag har fattat rätt), den skyddar bara manschetten vid rengöring i golvbrunnen.

Demmpa Demmpa skrev:
Fästmassan som håller fast klinkern och klinkerramen är vattengenomsläpplig, den tätar ingenting.
Fästmassan behöver inte täcka hela manschetten (om jag har fattat rätt), den skyddar bara manschetten vid rengöring i golvbrunnen.
Min tanke också, det jag försöker lista ut är om det mörkblåa ovanför klämringen är manschetten eller ett tätskikt. Kan jag känna det med fingrarna på något sätt? Hur är materialen i kontrast till varandra?

tycker det ser normalt ut om man utgår ifrån att det mörka är nåt membran eller liknande. Sen att fixet är kletat som det är har ju liksom ingen betydelse.

S Stefan1972 skrev:
tycker det ser normalt ut om man utgår ifrån att det mörka är nåt membran eller liknande. Sen att fixet är kletat som det är har ju liksom ingen betydelse.
Jag kollade lite på nätet och det finns tydligen tätskikt som kan se ut så då är det säkert ingen fara då. Jag har bokat in en fackman som kommer hit nästa vecka och undersöker varför luftkvaliten är som den är. Han trodde det är ventilationen som är problemet när jag pratade med honom över telefon.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.