Medlem
· Blekinge
· 11 710 inlägg
Jag har valt en väggnära golvbrunn. Nu sitter golvet så att det är ett liten steg från klinkers upp till golvbrunnskanten på 2 mm så att vattnet inte kan rinna av riktigt. Är det OK enligt Säkert vatten?
Tack för era svar!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack för era svar!
Nej, såklart ska vattnet rinna ner i brunnen lätt!
Är det vatten som står still som det ser ut på bilden, så är det inte ok!
Det mest elementära i ett badrum är ju ett korrekt tätskikt, samt att vattnet tar sig till och i brunnen.
Är det vatten som står still som det ser ut på bilden, så är det inte ok!
Det mest elementära i ett badrum är ju ett korrekt tätskikt, samt att vattnet tar sig till och i brunnen.
Medlem
· Blekinge
· 11 710 inlägg
Ja, fogarna speglar si i vattenpölen.
Medlem
· Blekinge
· 11 710 inlägg
Gallret sitter på sin ram. Om jag tar bort gallret så är ramen kvar och den sticker 1-2 mm över klinkers. Därför bildas en långlivad pöl efter dusch. Sista millimetern vatten kan inte rinna ned.
Det är det jag ser från ytan - illa nog. Tätskiktet under klinkern kanske är rätt ansluten till brunnen - jag v et inte nu.
Det är det jag ser från ytan - illa nog. Tätskiktet under klinkern kanske är rätt ansluten till brunnen - jag v et inte nu.
Det verkar vara en kombination av dåligt fall och gallret som sticker upp.Thomas_Blekinge skrev:Gallret sitter på sin ram. Om jag tar bort gallret så är ramen kvar och den sticker 1-2 mm över klinkers. Därför bildas en långlivad pöl efter dusch. Sista millimetern vatten kan inte rinna ned.
Du skrapar ju förstås bort pölen efter varje dusch. Men jag förstår att det går i nerverna.
Du kanske kan fräsa bort en milimeter från gallret och lika mycket från ramen med diamantslip. Det finns småa på biltema.
Medlem
· Västernorrland
· 11 696 inlägg
Det korrekta vore ju att demontera hela paketet och se om det går att slipa av kanterna som det vilar på och då få ner hela paketet men frågan är om det inte är nån miss med hela lutningen totalt sett?
Tittar man på kaklingen så tycker jag att det ser konstigt ut och är verkligen den liggande kakelfogen i våg? Är det verkligen så mycket fall som man tror det är?
Tittar man på kaklingen så tycker jag att det ser konstigt ut och är verkligen den liggande kakelfogen i våg? Är det verkligen så mycket fall som man tror det är?
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Varför mögel runt denna anslutning?
Tak & Vind -
Vilken propp är bättre än denna till diskmaskinens avloppsanslutning?
Vatten & Avlopp -
Av denna anledning är det bra att ha fast elanslutning för luftvärmepump
El -
Är denna anslutning av plåt mot fasad korrekt?
Byggmaterial & Byggteknik -
Någon som vet om denna spis har 4, eller 5 ledares anslutning ?
Vitvaror