1 751 läst ·
13 svar
2k läst
13 svar
Är den här skruvdragaren något att ha eller mest lulllull?
Fick syn på ett erbjudande på Bosch PSR 18 LI-2 i reklambladet från Bauhaus.
Har en Hitachi innan som jag var helt och hållet nöjd med men råkade utsätta den för lite omild behandling så den börjar nog skruva på sista versen. ( Missade att ett borr hade fått en smäll och var snett, nu glappar det överallt) Är det här något att ha eller är det mest lulllull med stor låda och lite krafs som inte motiverar priset eller är det en någelunda vettig ersättare?
Dubbla litiumbatterier är ett krav för mig och det har den ju, i övrigt är jag totalt ointresserad av märken och sånt utan vill bara ha något som funkar.
Så... Enlighten me please.
Har en Hitachi innan som jag var helt och hållet nöjd med men råkade utsätta den för lite omild behandling så den börjar nog skruva på sista versen. ( Missade att ett borr hade fått en smäll och var snett, nu glappar det överallt) Är det här något att ha eller är det mest lulllull med stor låda och lite krafs som inte motiverar priset eller är det en någelunda vettig ersättare?
Dubbla litiumbatterier är ett krav för mig och det har den ju, i övrigt är jag totalt ointresserad av märken och sånt utan vill bara ha något som funkar.
Så... Enlighten me please.
Allt, jag lånade en sån av en bekant när jag inte orkade hämta min egen och det var rent bedrövligt vilken skit det va. Plastig, svag, dålig kontroll av gasen, dålig chuck ja allt.
Är den bara till att skruva med finns ju mindre och lättare maskiner till ungefär samma pengar. Kolla istället efter en 10,8v maskin!
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 714 inlägg
För 1800 får du något mycket bättre.
Ska man inte borra/skruva stort så duger en 10.8V-maskin.
Ska man inte borra/skruva stort så duger en 10.8V-maskin.
Mitt råd, utöver de andras. Är att det är (för mig) rätt viktigt att maskinen ska kännas bra i handen.
Är i vanliga fall den som besatt kollar vilka som på papper är de bästa och beställt dessa till jobbet. Slutat med att jag returnerat några industriella värstingar just för att de inte kändes bra alls i näven. (slutade med en makita 18v)
Angående det paketet så läste jag en annan forumtråd om den.
Någon enstaka var väl negativ, men 2 åkte och köpte.
Frågan är nog... Behöver man alla borr och sånt, eller vill man köpa en finare maskin för mellanskillnaden..
Är i vanliga fall den som besatt kollar vilka som på papper är de bästa och beställt dessa till jobbet. Slutat med att jag returnerat några industriella värstingar just för att de inte kändes bra alls i näven. (slutade med en makita 18v)
Angående det paketet så läste jag en annan forumtråd om den.
Någon enstaka var väl negativ, men 2 åkte och köpte.
Frågan är nog... Behöver man alla borr och sånt, eller vill man köpa en finare maskin för mellanskillnaden..
Jag ställer mig och sjunger i samma kör.
Jag har en lillebror till den där, PSR 14 LI-2. Och en generation äldre.
Egentligen ingen jättedålig dragare, men tiden (och priset) har sprungit ifrån dom.
Man får bättre dragare från proffssegmentet för samma pengar idag.
Jag hade avstått, och hellre lagt ut någon hundring till för att t.ex. få min nuvarande maskin, en Hitachi DS 14DSAL som jag är oerhört nöjd med.
Jag har en lillebror till den där, PSR 14 LI-2. Och en generation äldre.
Egentligen ingen jättedålig dragare, men tiden (och priset) har sprungit ifrån dom.
Man får bättre dragare från proffssegmentet för samma pengar idag.
Jag hade avstått, och hellre lagt ut någon hundring till för att t.ex. få min nuvarande maskin, en Hitachi DS 14DSAL som jag är oerhört nöjd med.
Klicka här för att svara