Ritning av avloppssystem med måttangivelser och positionering av avluftning relaterat till byggnadens stam och anslutna installationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har det någon betydelse att avluftningen sitter så långt ”fram” på stammen?

Avloppet går till en pumpbrunn, vidare till tödet kommunala.

Tack på förhand!

Någon som vet?

W
Det är okej.

Däremot vill jag minnas att luftningen ska vara min 100 ovan tak vid lägre DUT än -18. Vet inte om det gäller dig eller ej.

W WarHawk skrev:
Det är okej.

Däremot vill jag minnas att luftningen ska vara min 100 ovan tak vid lägre DUT än -18. Vet inte om det gäller dig eller ej.
Tack!

Har inte hört något om sådana krav. Får fråga på det tekniska samrådet.

Är dock lite osäker på avluftningen när jag har en pumpbrunn. Då en vakuumventil endast släpper in luft kanske det inte ens är ett alternativ.
Tror att luften pressas vidare genom backventilen på pumpen in till kommunens avlopp.

Tänker att det möjligtvis kan ge temporärt övertryck i systemet tills brunnen töms och skapar ett undertryck och ny luft åker in.

Vill gärna slippa gå upp med luftningen genom yttertaket om jag inte behöver.

W Wallawhoa skrev:
Tack!

Har inte hört något om sådana krav. Får fråga på det tekniska samrådet.

Är dock lite osäker på avluftningen när jag har en pumpbrunn. Då en vakuumventil endast släpper in luft kanske det inte ens är ett alternativ.
Tror att luften pressas vidare genom backventilen på pumpen in till kommunens avlopp.

Tänker att det möjligtvis kan ge temporärt övertryck i systemet tills brunnen töms och skapar ett undertryck och ny luft åker in.

Vill gärna slippa gå upp med luftningen genom yttertaket om jag inte behöver.
Någon som vet?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.