K
Fairlane Fairlane skrev:
Lägg gärna in fakturan som bilder istället.
Jag vet inte hur man gör :( JPG?

• Gilla
Snapp
  • Laddar…
K
Det enda jag kunde åstadkomma var skärmdump av pdf:en, hoppas det syns.

• Inköpslista och arbetstidsrapport med artiklar såsom rördelar och skruvar, kvantitet, enhet, pris och summa, inklusive arbetskostnader.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Faktura med ROT-avdrag detaljerar inköp av kopparrör och Viegaprodukter, totalbelopp 11 731 kr efter skattereduktion.
    Skapa konto
  • Gilla
Unikt namn och 2 till
  • Laddar…
K kattvind skrev:
Jag vet inte hur man gör :( JPG?
Jag vet. 😀 I varje fall JPG och PNG fungerar.

Faktura över byggmaterial, ROT-avdrag och slutgiltigt belopp att betala. Tabellen innehåller varor, antal, enhetspris och totalpris.
Skapa konto

En lista över byggmaterial och arbete med specifikationer, inklusive vinklar, rörklamrar och arbetstid, med priser och kvantiteter.
Skapa konto

Edit: Den bollen var man sen till...

• Gilla
kattvind
  • Laddar…
Fairlane
Fanns det någon poäng med att vara två?
Det gör ju rätt mycket på kostnaden.

K
Fairlane Fairlane skrev:
Fanns det någon poäng med att vara två?
Det gör ju rätt mycket på kostnaden.
Jag frågade när de kom: Är han också rörmokare? Fick svaret: Det är min hantlangare.
Det var inga omöjligt tunga grejer. Jag hade kunnat hjälpa till att lyfta tvättmaskinen över tröskeln, när snickaren varit här har vi byggt ställning tillsammans. Ett par gånger har andra haft nån gymnasist i släptåg. Det har inte fakturerats.
Jag ställer mig mycket frågande. Det känns som ett sätt att få upp tidsåtgången. Jag var hemma, och det var som sagt 1 + 3 timmar på plats.

Ja det där ser väl rimligt ut.

Skulle skriva ett längre svar men måste ta upp nyinköpta båten med nya xc60n

//MVH en tvättmaskinsinstallatör

• Haha
  • Gilla
Hank_Ö och 31 till
  • Laddar…
G grovspacklarn skrev:
måste ta upp nyinköpta båten med nya xc60n
Jag skulle skämmas om jag hade så liten båt att en Volvo kunde ta den på släp.

• Haha
  • Gilla
TessanDoo och 10 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Jag skulle skämmas om jag hade så liten båt att en Volvo kunde ta den på släp.
Det är hårda tider nu med google recensioner m.m.

• Haha
  • Ledsen
Ulf Peter och 7 till
  • Laddar…
K kattvind skrev:
Här är fakturan. Det är två besök, en timme när han tog bort grejerna och tre timmar en månad senare när han installerade dem igen i det renoverade rummet. Resan är två mil enkel väg. Restiden är ju inräknad som ni ser. En hantlangare var med, ingen ung lärling utan någon 50+ som inte var rörmokare. Ingen annan har haft med någon. Jag uppfattar det som att tidsåtgången är uppräknad för att få loss 50 % ROT som då i praktiken går till firman. Liknande jobb av andra har legat på 5000. Men det är svårt att avgöra som lekman.
Det gick ju åt en del kopparrör och nytt avlopp och en massa (dyra) mindre VVS detaljer. Det ser inte alltför omöjligt ut. Om du kan lägga upp en bild eller 2 på installationen så kan du säkert få bättre input.

Jag har själv upplevt att 2 personer (oväntat) anlände när jag hade gjort upp att en plåtslagare skulle komma och göra ett mindre jobb och håller med om det år där skon klämmer mest. Jag fick då betala för hjälpredan också....

K
G Gillar att bygga skrev:
Det gick ju åt en del kopparrör och nytt avlopp och en massa (dyra) mindre VVS detaljer. Det ser inte alltför omöjligt ut. Om du kan lägga upp en bild eller 2 på installationen så kan du säkert få bättre input.

Jag har själv upplevt att 2 personer (oväntat) anlände när jag hade gjort upp att en plåtslagare skulle komma och göra ett mindre jobb och håller med om det år där skon klämmer mest. Jag fick då betala för hjälpredan också....
Jag förväntar mig inte att det ska vara gratis eller orimligt billigt. Vill ju anlita folk vitt med schyssta villkor. Frågan är om 16 500 är skäligt. För det är ju kostnaden innan ROT är draget.

C
K kattvind skrev:
Frågan är om 16 500 är skäligt.
Beror ju, som sagts, helt på vad som är gjort.
Om man bara rullat in tvättmaskinen och kopplat in den är det inte skäligt, nej.
Men här har ju uppenbarligen gjorts mer eller mindre omfattande rördragningar.

Om man enbart ser till materialpriserna på fakturan är de högst rimliga jämfört med TS fall.

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
K kattvind skrev:
Jag var hemma, och det var som sagt 1 + 3 timmar på plats.
Fast det är ju totalt 16 h på fakturan?
Vad är det för skillnad på arbete och arbetstid? Olika priser..

• Gilla
Jonas_81 och 2 till
  • Laddar…
K
C cpalm skrev:
Beror ju, som sagts, helt på vad som är gjort.
Om man bara rullat in tvättmaskinen och kopplat in den är det inte skäligt, nej.
Men här har ju uppenbarligen gjorts mer eller mindre omfattande rördragningar.

Om man enbart ser till materialpriserna på fakturan är de högst rimliga jämfört med TS fall.
Jag har beskrivit vad jag vet, eftersom jag var där, att det tog fyra timmar på plats. Materialet anges i fakturan. Det är väl allt man behöver veta? Jag tänker att fackmän kan bedöma och det är därför jag frågar här.

K
plåtrickard plåtrickard skrev:
Fast det är ju totalt 16 h på fakturan?
Vad är det för skillnad på arbete och arbetstid? Olika priser..
En hantlangare som kom med. Jag har beskrivit det ovan. Ja, det är många timmar. Är det skäligt?

Ingår tvättmaskinen ?

• Haha
  • Gilla
Festlund och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.