Har någon koll på hur man rensar aquastop på en AEG SILTECH ca 2 är gammal? Den stannar med felkod I30.
 
Hej Budski!

Det du kan göra är:
1. Töm maskinen från föremål (talrikar, kastrul osv)
2. Dra fram maskinen och placerar handukar framför den
3. Luta diskmaskinen framåt i en vilkel på 45 grader
4. Låt allt vatten rinna ut (det kan komma en del från saltbehållare och pump)
5. Ställ den tillbaka

Och så ska problemet vara löst.

Med vänliga hälsningar,
Sebastiaan
 
Troligtvis kommer felet tillbaka då du har en "inre" läcka. Vanligtvis lucklist.
 
Tack
 
Vi har en AEG 88080 med samma fel. I våran hade det gått hål i gummianslutningen mellan värmeelement och övre spolarm. Verkar vara ett relativt vanligt fel på dessa maskiner. Jag lagade temp. med gängtejp och buntband. Ny del kostar ca 350kr hos AEG.
 
P
är den bara 2år tror jag på stigrörets övre infästning i diskutrymmets sida
där är det gängpaj
då är det bara till att byta röret
sitter höger sida bak
 
P
förresten är det fel på maskinen och inte bara en tillfällighet
reklamera produkten hos electrolux service det är tre års reklamationsrätt
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.