Langbein
på den finaste altan vi haft, är det inte risk att tappa ner något mellan springorna, så man får markera och skruva upp trallen?

Lite tjatigt kanske, men vårt största projekt hitills och dyrt med snickare ::)

Om det är något du inte förstår, kan jag gå ner i nivå och förklara 8)

 
Kan någon göra något åt "Annaman"? Eller är det bara jag som tycker att inläggen från denna person är väldigt oseriösa och meningslösa?
 
Om inte oseriösa så väldigt osammanhängande och ostrukturerade...
 
Intressant att ni säger det. Jag har också uppfattat inläggen som förvirrade. Men ändå inte såpass förvirrade så att de finns för att jäklas med oss. Hmm solsting i regnet kanske?  ;D

För att ge dig ett svar på frågan så vet jag inte, delvis har det aldrig hänt att vi tappat ner något dödsviktigt mellan plankorna trots springor. Men skulle det hända så är vår altan ca en meter ovan jord så vi kan krypa in från sidan om det skulle behövas.
 
Langbein
wertok skrev:
Intressant att ni säger det. Jag har också uppfattat inläggen som förvirrade. Men ändå inte såpass förvirrade så att de finns för att jäklas med oss. Hmm solsting i regnet kanske?  ;D

För att ge dig ett svar på frågan så vet jag inte, delvis har det aldrig hänt att vi tappat ner något dödsviktigt mellan plankorna trots springor. Men skulle det hända så är vår altan ca en meter ovan jord så vi kan krypa in från sidan om det skulle behövas.
Vi har fått skruvat ovanpå plåt och reglar.
 
Langbein
JLT skrev:
Kan någon göra något åt "Annaman"? Eller är det bara jag som tycker att inläggen från denna person är väldigt oseriösa och meningslösa?
Jag förstår känslorna när så många svarat seriöst i mina andra trådar, läs och lär ;D
 
Det som gör mig förvirrad när det gäller dina inlägg är att det verkar som om någon annan bestämt hur ni ska få arbetena utförda. Är det inte försent nu att ändra ett dyrt arbete som redan är gjort eller varför alla dessa frågor? Är inte er altan byggd än så förstår jag frågorna men du skriver det som att den redan är gjord och att den blev dyr... ???
 
Langbein
wertok skrev:
Det som gör mig förvirrad när det gäller dina inlägg är att det verkar som om någon annan bestämt hur ni ska få arbetena utförda. Är det inte försent nu att ändra ett dyrt arbete som redan är gjort eller varför alla dessa frågor? Är inte er altan byggd än så förstår jag frågorna men du skriver det som att den redan är gjord och att den blev dyr...  ???
Vi ska ev. bygga nytt hus. Den gamla altan önskades på ett sätt, hantverkare är svåra att få tag i så han fick göra på sitt sätt, men den är inte betald än. Vi kollar, kan riva och bygga om i värsta fall. 8)
 

Annaman, jag uppplever inte dina inlägg som oseriösa eller tramsiga men ärligt talat: "- Jag fattar flasklock!!"

Kan varken hjälpa eller stjälpa.... ::)

/// J
 
Ärligt talat.

Saker haren förmåga att antingen gå sänder eller försvinna, i andra fall så tömmer jag fickorna från småmynt den dag jag tänker hänga knäveck.
Varför hantera så pass värdefulla saker(värdefulla saker som innebär att man måste riva ett golv) på ett sådant sätt att de riskerar att försvinna genom springorna på ett trallgolv.

Är det för barnens skull, tja, då kan man säga att om du leker med legot här så...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.