38 949 läst ·
399 svar
39k läst
399 svar
Apropå pinnen i/på affären !
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Tack Anna_H för ditt stöd!Anna_H skrev:
Uppkomlingar som Inte ens har fått provsitta en förstaklassfåtölj, och som handlar sina kläder i Ullared, skall hållas kort, även om de är mästare på att jonglera med kundpinnar.
Det är faktiskt bara trevligt att smutta på champagnen i Business class samtidigt som man småpratar med Falkengren, Wallenberg, Spendrup och de andra kära gamla vännerna.
Kläderna köper jag naturligtvis på Savile Row, och det vore faktiskt en dödssynd att köpa ens en skjorta eller något annat av siden på nätet!
PS
Vad var det för marmelad? Det låter ju som rena fyndet
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Jag förstår inte varför ni håller på och skickar folk till Harrods hela tiden. När jag ska ha något flyger min personal shopper från Harrods hit i vårat Gulfstream med ett urval varor av de jag söker åsså kan jag själv välja i lugn och ro här hemma,utan trängsel och massa fattiga låtsasnobbar med pinnar upp där solen inte skiner. Men nu måste jag sluta fjanta runt här, strax kommer husläkaren som ska titta på mitt lillfinger, det kändes lite konstigt i det när jag drack kaffe häromdagen, tror det är en sträckning.

Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Aj då, hoppas att det inte är så illa som det låter här:thomasx skrev:Jag förstår inte varför ni håller på och skickar folk till Harrods hela tiden. När jag ska ha något flyger min personal shopper från Harrods hit i vårat Gulfstream med ett urval varor av de jag söker åsså kan jag själv välja i lugn och ro här hemma,utan trängsel och massa fattiga låtsasnobbar med pinnar upp där solen inte skiner. Men nu måste jag sluta fjanta runt här, strax kommer husläkaren som ska titta på mitt lillfinger, det kändes lite konstigt i det när jag drack kaffe häromdagen, tror det är en sträckning.
![]()
http://forum.vof.se/viewtopic.php?f=17&t=8072
Venm av dessa är duThomasX?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sen måste jag erkänna (slå mig inte snälla 😻
att jag faktiskt har ett Harrods-kort samt att jag brukar beställa därifrån. Ganska behändigt att fixa julklapparna till vuxna. De har förutom goda marmelader även god choklad och nötter i fina förpackningar från olika leverantörer som har varit uppskattade julklappar. T.o.m chokladbollar med champagnetryffelfyllning för den romantiskt lagde. Och torkat buffelsnacks kryddat med olika sydafrikanska smaker,ungefär som våra ölpinnar. Och var kan man få tag på bläckfiskbläck i små påsar om inte på Harrods?😃
Efter allt detta matshopoande passar det bra att besöka den lilla champagnebaren vid matavdelningen för ett glas champagne ch vila benen lite.
På Heathrow finns en Harrods-butik med lite av varje. De gånger jag passerat Heathrow brukar jag alltid titta förbi där och köpa med en ask tryffelsalt och ett par rejäla bitar cheddar (som inte går att jämföra med de sorgliga svarta keramikkrukor med cheddar i som sälj här under julen). Sist fick jag också med mig en underbar halvhård ost med tranbär i.
Efter allt detta matshopoande passar det bra att besöka den lilla champagnebaren vid matavdelningen för ett glas champagne ch vila benen lite.
På Heathrow finns en Harrods-butik med lite av varje. De gånger jag passerat Heathrow brukar jag alltid titta förbi där och köpa med en ask tryffelsalt och ett par rejäla bitar cheddar (som inte går att jämföra med de sorgliga svarta keramikkrukor med cheddar i som sälj här under julen). Sist fick jag också med mig en underbar halvhård ost med tranbär i.
Redigerat:
Med risk att för evigt avslöja min enkla bakgrund, vad har man bläckfiskbläck till? Duger det inte med en vanlig simpel penna?Hemmakatten skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Den kan dessutom i värsta fall fungera som varupinne, om vi nu ska försöka hålla oss till ämnet.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Man använder det bl.a. till att göra svart pasta, tagliatelle. En liten påse, 4x4cm kostar 50p. Jag har ett stort matlagningsintresse så en av höjdpunkterna när jag turistar i London är att gå igenom Harrods matavdelning. De andra avdelningarna bryr jag mig inte om och skulle nog inte ha råd med heller.Alfredo skrev:
Redigerat:
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Åker du turistklass, businessklass eller har du egen kärra?Hemmakatten skrev:
Den här är snart ute på marknaden och är lagom stor nu när barnen är utflugna.
Väldigt behändigt också att kunna landa på den egna tomten
Praktiskt när man köpt ostron och hummer på Harrod's och glömt kylväskan hemma.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hobbyelektriker
· E
· 15 370 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Hel rätt, man skall aldrig svika sin klass!Hemmakatten skrev:
Upp till 6 passagerare, 780 km/h, 220 mil "räckvidd", 3,7 mijoner USD.
http://planes.findthebest.com/l/67/Honda-HondaJet
Egentligen en trevlig överraskningspresent till någon man gillar
PS
Kan vi glömma kundpinnen nu?



