4 302 läst ·
13 svar
4k läst
13 svar
Appliance AAC Design 11000A-PTC
Har denna underbara modell i garaget, som jag har förstått många har problem med...
Numera likaså jag..
Sedan en månad eller två tillbaka så ger den ingen värme.
Fläkten inställd på max, HEAT funktion igång (även testat auto) men inget..
utedelen går igång då och då, avfrostningssymbolen tänds emellanåt, men fläkten går
ej igång, och ingen värme kommer.
håller jag handen ovanför värmepumpen känner jag lite värme, men varför går ej fläkten igång?
Fläkten går om jag ställer den i luftreningsläge.
Nu har det ju börjat bli kallt, så läste att det kanske var för kallt inne i garaget.. vid testet då, hade jag 9 grader i garaget. tog upp tempen lokalt runt värmepumpen till 19 grader, men den ville inte hoppa igång då heller.
Kan det vara för lite gas? men borde inte fläkten hoppa igång ändå?
Vill inte ringa hit en tekniker om det är nått enkelt jag har missat bara :/
Numera likaså jag..
Sedan en månad eller två tillbaka så ger den ingen värme.
Fläkten inställd på max, HEAT funktion igång (även testat auto) men inget..
utedelen går igång då och då, avfrostningssymbolen tänds emellanåt, men fläkten går
ej igång, och ingen värme kommer.
håller jag handen ovanför värmepumpen känner jag lite värme, men varför går ej fläkten igång?
Fläkten går om jag ställer den i luftreningsläge.
Nu har det ju börjat bli kallt, så läste att det kanske var för kallt inne i garaget.. vid testet då, hade jag 9 grader i garaget. tog upp tempen lokalt runt värmepumpen till 19 grader, men den ville inte hoppa igång då heller.
Kan det vara för lite gas? men borde inte fläkten hoppa igång ändå?
Vill inte ringa hit en tekniker om det är nått enkelt jag har missat bara :/
Filtren på inomhusdelen har jag rengjort. På utomhusdelen ser det bra ut. Kan inte så nått skräp.
Men oavsett, borde inte fläkten i inomhusdelen gå igång? Startar jag fläkten utan värme blåser det ordentligt.
Jag har provat att bryta strömmen.
Ska testa att byta batterier och knappen innanför kåpan imorgon!
Men oavsett, borde inte fläkten i inomhusdelen gå igång? Startar jag fläkten utan värme blåser det ordentligt.
Jag har provat att bryta strömmen.
Ska testa att byta batterier och knappen innanför kåpan imorgon!
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Har bytt batterier till fjärren.
Brytit strömmen över natten till LVP.
Har värmt garaget med ett 2000W element, tryckt på AUTO knappen innanför kåpan på LVP och stängt av 2kWelementet.
Nu är det kallt i garaget och fläkten i LVP går ej.
Har iaf lärt mig att 2kWelement + LVp gör så att säkringen går
Brytit strömmen över natten till LVP.
Har värmt garaget med ett 2000W element, tryckt på AUTO knappen innanför kåpan på LVP och stängt av 2kWelementet.
Nu är det kallt i garaget och fläkten i LVP går ej.
Har iaf lärt mig att 2kWelement + LVp gör så att säkringen går
Fläkten går inte eller långsamt i innedelen om VP tror att det kan upplevas dragigt.
tex.
omgivningstemperaturen låg
eller
kondensor batteriet för kallt.
kondensor batteriet blir för kallt om
ute-delen ej kommer upp i tryck.
ute-delen kommer ej upp i tyck om
Fyrvägaren står i fel läge
Gasbrist
Kranarna stängda
Fel på kompressorn.
fel på kapillärrör eller expansions-ventil.
Sensor-fel
utan att mäta trycket blir det en gissningslek
Men det kan inte uteslutas att du har en gasläcka.
den kan bero på en mindre läcka under flera år eller nyligen uppstått hål i systemet.
Tveksamt att det är lönt att ta ut en kyltekniker
Det mest lönsamma för din del är att åka till Jula och köpa en ny med snabbkopplingar.
det märkliga är att säkringen går för om kompressorn inte går drar den försumbart med ström.
elementet drar knappt 9A, går pumpen på max drar den nog lika mycket, och då håller inte en 10A säkring. men i ditt fall?
tex.
omgivningstemperaturen låg
eller
kondensor batteriet för kallt.
kondensor batteriet blir för kallt om
ute-delen ej kommer upp i tryck.
ute-delen kommer ej upp i tyck om
Fyrvägaren står i fel läge
Gasbrist
Kranarna stängda
Fel på kompressorn.
fel på kapillärrör eller expansions-ventil.
Sensor-fel
utan att mäta trycket blir det en gissningslek
Men det kan inte uteslutas att du har en gasläcka.
den kan bero på en mindre läcka under flera år eller nyligen uppstått hål i systemet.
Tveksamt att det är lönt att ta ut en kyltekniker
Det mest lönsamma för din del är att åka till Jula och köpa en ny med snabbkopplingar.
det märkliga är att säkringen går för om kompressorn inte går drar den försumbart med ström.
elementet drar knappt 9A, går pumpen på max drar den nog lika mycket, och då håller inte en 10A säkring. men i ditt fall?
Redigerat av moderator:
Oj, mycket info. Synd som synden att jag är så kass på detta (snickra är min grej...)
Ok, ny LVP. Inte vad jag ville höra men så kan det vara..
Får kika på vad dom kostar.
Massa tack för din hjälp!
Ok, ny LVP. Inte vad jag ville höra men så kan det vara..
Får kika på vad dom kostar.
Massa tack för din hjälp!
Har också denna modell. Den går bara i fläktläget å jag får felkod E04 i displayen . Hade en vvsare hemma igår och vi tömde den och konade om rören och fyllde om den . Den gick ett tag i autoläget men efter ett tag stannar den å felkod E04 i displayen igen . Nått tips ?
Det torde betyda överström till kompressorn skett vid minst 4tillfällen.
Det kan ju vara kompressorfel(troligt)
Jag skulle mätt lindningarna
Skulle även kunna vara utedelens kretskort
Det är ju svårt att mäta man får okulärbesikti och se om någon komponent lossnat eller ser konstig ut.
Det kan ju vara kompressorfel(troligt)
Jag skulle mätt lindningarna
Skulle även kunna vara utedelens kretskort
Det är ju svårt att mäta man får okulärbesikti och se om någon komponent lossnat eller ser konstig ut.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden