10 437 läst ·
25 svar
10k läst
25 svar
Apple TV + Infuse som mediaspelare
Hur har du fått till det? Ljudet på TV'n kan jag ändra via ATV fjärren men inte sätta på/stänga av. TVn är en LG från 2011...SSSS skrev:Gillar de enkla sakerna med ATV4, utan att göra en enda inställning kan jag t.ex. slå på min TV (Samsung från 2009) och ändra volym med siri remote. Sen slås allt av om jag sätter ATV'n i vila. Har typ samma funktion med med Samsung blueray men där hoppar TV'n av och på lite som den vill trots att det är samma tillverkare.
https://support.apple.com/sv-se/HT205225mexitegel skrev:
HDMI-CEC heter funktionen visst. Och olika namn hos olika tillverkare:SSSS skrev:
LG: SimpLink
Philips: EasyLink
Samsung: Anynet+
Sharp: Aquos Link
Sony: Bravia Sync
Om jag fattar det rätt så går detta via HDMI - Skickar du signalen via en förstärkare/reciever som kan förstöra det hela innan det når TV'n?mexitegel skrev:
Notera nu att jag inte har en APTV4 utan bara spånar på!
Medlem
· Stockholm
· 1 397 inlägg
Grym app! Tack för tipset!
Ytterligare input gällande ATV4 och Infuse:
Fick hem enheten häromdagen och installerade direkt en del play tjänster samt, självklart, Infuse Pro.
Det som alla sagt tidigare och så slår mig är just begränsat antal appar, dålig sökfunktion. Fjärrkontrollen blir man lite galen på men enligt internet så skall det komma en uppgradering som adresserar detta inom kort.
Infuse: Saknar möjlighet att lista filmer på ett bättre sätt, ser gärna filnamn i lista snarare än en snapshot från filmen som en stor bild med filnamnet under som enbart visis när filmen är markerad - Hittar NADA!. Någon som vet om det går?
I övrigt så verkar det vara i rätt steg från min äldre Boxer Box som inte fått en uppgradering på år och dar som stundtals kan driva en till vansinne.
Fick hem enheten häromdagen och installerade direkt en del play tjänster samt, självklart, Infuse Pro.
Det som alla sagt tidigare och så slår mig är just begränsat antal appar, dålig sökfunktion. Fjärrkontrollen blir man lite galen på men enligt internet så skall det komma en uppgradering som adresserar detta inom kort.
Infuse: Saknar möjlighet att lista filmer på ett bättre sätt, ser gärna filnamn i lista snarare än en snapshot från filmen som en stor bild med filnamnet under som enbart visis när filmen är markerad - Hittar NADA!. Någon som vet om det går?
I övrigt så verkar det vara i rätt steg från min äldre Boxer Box som inte fått en uppgradering på år och dar som stundtals kan driva en till vansinne.
Infuse har släppt en större uppdatering av Infuse Pro, installerar sig själv på Apple Tv om ni har automatiska uppdateringar.
Spontant känns den fräschare och rappare, värd att testa. Kika i AppStore så finns det en lång lista på ändringar.
Spontant känns den fräschare och rappare, värd att testa. Kika i AppStore så finns det en lång lista på ändringar.
Klicka här för att svara