SSSS skrev:
Gillar de enkla sakerna med ATV4, utan att göra en enda inställning kan jag t.ex. slå på min TV (Samsung från 2009) och ändra volym med siri remote. Sen slås allt av om jag sätter ATV'n i vila. Har typ samma funktion med med Samsung blueray men där hoppar TV'n av och på lite som den vill trots att det är samma tillverkare.
Hur har du fått till det? Ljudet på TV'n kan jag ändra via ATV fjärren men inte sätta på/stänga av. TVn är en LG från 2011...
 
SSSS
mexitegel skrev:
Hur har du fått till det? Ljudet på TV'n kan jag ändra via ATV fjärren men inte sätta på/stänga av. TVn är en LG från 2011...
På min TV finns det en inställning som tillåter HDMI-CEC, Tror inte jag behövde göra något mer än aktivera det.
 
SSSS skrev:
På min TV finns det en inställning som tillåter HDMI styrning (kommer inte ihåg vad det heter), Tror inte jag behövde göra något mer än aktivera det.
HDMI-CEC heter funktionen visst. Och olika namn hos olika tillverkare:

LG: SimpLink
Philips: EasyLink
Samsung: Anynet+
Sharp: Aquos Link
Sony: Bravia Sync
 
Jo, simplink som LG kallar det är aktiverat och det ska ju räcka enligt den guiden men det funkar inte ändå :(
 
mexitegel skrev:
Jo, simplink som LG kallar det är aktiverat och det ska ju räcka enligt den guiden men det funkar inte ändå :(
Om jag fattar det rätt så går detta via HDMI - Skickar du signalen via en förstärkare/reciever som kan förstöra det hela innan det når TV'n?

Notera nu att jag inte har en APTV4 utan bara spånar på!
 
Nej, ATV'n sitter direkt i TVn så inget som förvanskar signalerna på vägen. Kan man uppdatera programvaran i TV'n tro?
 
Ytterligare input gällande ATV4 och Infuse:

Fick hem enheten häromdagen och installerade direkt en del play tjänster samt, självklart, Infuse Pro.

Det som alla sagt tidigare och så slår mig är just begränsat antal appar, dålig sökfunktion. Fjärrkontrollen blir man lite galen på men enligt internet så skall det komma en uppgradering som adresserar detta inom kort.

Infuse: Saknar möjlighet att lista filmer på ett bättre sätt, ser gärna filnamn i lista snarare än en snapshot från filmen som en stor bild med filnamnet under som enbart visis när filmen är markerad - Hittar NADA!. Någon som vet om det går?

I övrigt så verkar det vara i rätt steg från min äldre Boxer Box som inte fått en uppgradering på år och dar som stundtals kan driva en till vansinne.
 
A
Infuse har släppt en större uppdatering av Infuse Pro, installerar sig själv på Apple Tv om ni har automatiska uppdateringar.

Spontant känns den fräschare och rappare, värd att testa. Kika i AppStore så finns det en lång lista på ändringar.
 
Kan jag titta genom infuse på min pappas Apple tv när jag är där?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.