Öppen som i att du kan skruva i en egen kabel? I så fall tror jag inte att det existerar. Om du av någon anledning behöver ett längre sladdställ får du köpa ett färdigt, eller skarva på sladden.
Vad ska du ha den till? Det kanske är enklare att tänka om?
Vad ska du ha den till? Det kanske är enklare att tänka om?
Ja precis!tommib skrev:
Ska ansluta en nätverkshögtalare å har bara ett rörutlopp.
Får man lödskarva el klämskarva i flexslang?
Allvetare
· Västra Götalands
· 850 inlägg
Med den här borde du lösa problemen
https://www.kabelbutiken.com/stickpropp-euro-kontakt
https://www.kabelbutiken.com/stickpropp-euro-kontakt
Medlem
· Södermanland
· 614 inlägg
Är den där stickproppen verkligen laglig? Jag har bestämt för mig att klass II stickproppar alltid ska vara helgjutna, eller har man ändrat på reglerna?fgo skrev:
Klass II innebär att apparaten är dubbelisolerad och den platta Euro-stickproppen är begränsad till 2.5A.
Nej, den är inte tillåten i Sverige och den är allmänt en skitdålig idé.
Jag gissade att det rörde sig om en Sonos eller liknande, därav frågan om syfte. Synd att du bara har ett rörutlopp, det finns inget riktigt godkänt sätt att lösa det där.
Godkända lösningar:
Montera ett utanpåliggande vägguttag ovanpå rörutloppet
Montera en liten kulodosa ovanpå rörutloppet (minsta är 55x55x25), anslut med SKX dragavlastat i den.
Icke godkända lösningar
SKX (den kabeltypen du har/behöver) i rör. Oavsett skarvningar.
Själv har jag löst det genom att ha ett strategiskt placerat uttag vid mina Sonos. Jag förstår att det är en klen tröst för dig. Finns det någon möjlighet att installera en ROT-dosa? Annars skulle jag nog satsat på ett diskret utanpåliggande uttag.
Jag gissade att det rörde sig om en Sonos eller liknande, därav frågan om syfte. Synd att du bara har ett rörutlopp, det finns inget riktigt godkänt sätt att lösa det där.
Godkända lösningar:
Montera ett utanpåliggande vägguttag ovanpå rörutloppet
Montera en liten kulodosa ovanpå rörutloppet (minsta är 55x55x25), anslut med SKX dragavlastat i den.
Icke godkända lösningar
SKX (den kabeltypen du har/behöver) i rör. Oavsett skarvningar.
Själv har jag löst det genom att ha ett strategiskt placerat uttag vid mina Sonos. Jag förstår att det är en klen tröst för dig. Finns det någon möjlighet att installera en ROT-dosa? Annars skulle jag nog satsat på ett diskret utanpåliggande uttag.
Ska du följa reglerna måste du sätta en dosa eller ett uttag över rörutsläppet. Man får inte dra lampsladd typ den du visar på bilden i rör/slang.
Kan du inte sätta ett envägs utvändigt vägguttag och bara använda din euro-sladd?
Hade det varit hemma hos mig hade jag nog dragit i färdig lång lampsladd, alternativt skarvat i slangen med isolerade skarvar. Hos en kund hade jag gjort det riktigt...
/edit
Svarade samtidigt som tommib. Vi är rörande överens.
Kan du inte sätta ett envägs utvändigt vägguttag och bara använda din euro-sladd?
Hade det varit hemma hos mig hade jag nog dragit i färdig lång lampsladd, alternativt skarvat i slangen med isolerade skarvar. Hos en kund hade jag gjort det riktigt...
/edit
Svarade samtidigt som tommib. Vi är rörande överens.
Hehe..... så mycket för reglerna....
Men visst, jag övervägde också på ena stället att gå igenom väggen med anslutningssladden. Till slut blev det ett uttag för att jag ändå ville ha ett där till en lampa.
Men visst, jag övervägde också på ena stället att gå igenom väggen med anslutningssladden. Till slut blev det ett uttag för att jag ändå ville ha ett där till en lampa.