Hultsfreds hus 64, uttag är få, och hel drös med blockade vp rör.

Reste vägg till dotterns rum, blir infälld i installationslagret. Jag brottas med hur egentligen lägga det bäst. Layouten av våning för öh sovrum är då återställd men någon brytare till det rummet hittade jag inte . Verkar ha varit på hallens slinga, via kronomkastaren i hallen, tv. Th är det bara vägglampor. Med andra ord den brytare tände allt. Så att sätta kopplingsdosa vid taket för det enda uttaget i rummet och kaskad därifrån ut till uttag i övrigt var min tanke men det hjälper ju inte med brytare i rummet, som ju inte finns som sådan. Hur ska man tänka här. Kopplingslåda på väggen, där jag går in i taket via nuvarande enda uttaget. Uttag blir kaskad från kopplingsdosan?

Riva ner taket ville jag inte, kändes onödigt, annat än för elen då, har att göra ändå. Och jag vill såklart låta elektriker få ha semestern 😃, med det sagt ska inte det här stå stilla heller. Stänger inte in ngt innan han grönare och ger ok, men inte kul att göra om om det inte behövs.

• Ett rum med tapet, sänggavel, vägglampa, dörröppning och diverse föremål, inklusive en dammsugarslang.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tak med öppen lampanslutning, exponerade kablar, demonterad ljuskälla, etikett markerar "Tändtråd".
    Skapa konto
  • Rum under renovering med exponerade elledningar och etiketter "Tändtråd" och "Enda uttaget".
    Skapa konto
  • Renovering inomhus, ofärdiga väggar, verktyg, byggmaterial, kikar in i annat rum, trädgård synlig genom fönster.
    Skapa konto
  • Konstruktionsområde med oskyddad isolering och rörklämmor fastsatta vid träreglar, arbetsplats under uppbyggnad.
    Skapa konto
  • Ritning av en byggnad med anteckningar och markeringar i olika färger, möjlig renoveringsplan.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.