Hej! Har ett larm som man skickar sms till för att tex få status, slå av/på mm. Söker en app där jag kan förinställa sms för att göra det enklare. Någon som känner till en sådan app?

Niklas_1 skrev:
Hej! Har ett larm som man skickar sms till för att tex få status, slå av/på mm. Söker en app där jag kan förinställa sms för att göra det enklare. Någon som känner till en sådan app?
Finns en Android app "Larmpanel", men den hanterar bara följande system och väldigt basic.
DSC Alexor
Risco Agility
Visonic PowerMax Pro

Vet inte om det finns något liknande för iOS. Vad har ni för system?

Edit: Såg just en iOS app, AlarmRemote. Kostar förvisso 28:-, men man verkar kunna förkonfigurera SMS-kommandon helt fritt.

Redigerat:
BigR
Finns gott om enkla appar att styra basicfunktioner. Till Windows Phone har jag använt appen "Alarm Service" för att styra mitt Visonic Powermaster. På Ios kan du söka på "GSM Alarm" och välja bland många appar.

Till min Android har jag kört med appen Aparto ganska länge. Väldigt basic men gör vad den ska.

/Emil

Har du Android eller iPhone?
Till Android finns tasker, väldigt kompetent program där man kan göra genvägar och definiera vad som ska hända, ex "skicka sms till xx larm på", och sedan en annan genväg för av etc.
Lite många genvägar blir det, men i nyare versioner är det bara att lägga alla genvägar i en larm-mapp, lätt åtkomligt.

På min iPhone använder jag "On Off". En stor nackdel är att smset som skickas sänds ifrån vanliga sms-appen och sparas alltså som vilket sms som helst. Så koden till mitt larm står i klartext för den som lyckas låsa upp min mobil och tittar bland skickade meddelanden. Vet inte om samma sak gäller andra larmappar för IOS?

Snart drar jag igång min Spc hemma och hade gärna kopplat till skalskyddet via en Widget. Någon som har tips?
Android.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.