Hej nu är det såhär att jag läser just nu till elektriker på yrkesvux och debatterar nu över vart man ska hålla sin praktik. Bor i mittersta Skåne och har kollat mycket i Lund området. Har ni några förslag på firmor ni vet är bra här nere!? :giggle:

Det kanske är så illa att du inte kan välja utan blir tvungen att ta din praktik där dom vill ta emot dig. Jag skulle tro att dom flesta inte är så intresserade av praktikanter.

• Gilla
Mdn
  • Laddar…
E elmont skrev:
Det kanske är så illa att du inte kan välja utan blir tvungen att ta din praktik där dom vill ta emot dig. Jag skulle tro att dom flesta inte är så intresserade av praktikanter.
Nä det är ju klart men jag själv måste fixa praktik så bättre om man kan få rekommendationer till företag som man vet är bra än att jag ska leta i blindo :)

Det är ju bra om du själv kan ta kontakt med
Ett företag och presentera dig och berätta om dig. Det visar på ett intresse från din sida.
Har du någon kompis som är elektriker så snacka med denne om hans företag kan ta emot en praktikant
Annars har väl skolan möjlighet att hjälpa dig.

U Uffe A skrev:
Det är ju bra om du själv kan ta kontakt med
Ett företag och presentera dig och berätta om dig. Det visar på ett intresse från din sida.
Har du någon kompis som är elektriker så snacka med denne om hans företag kan ta emot en praktikant
Annars har väl skolan möjlighet att hjälpa dig.
Såklart jag själv kommer ta kontakt med dem själv, men ville bara höra åsitker av vad folk tycker om firmorna. Är där en firma jag borde hålla mig borta från? Någon som hört att rn annan firma är jätte bra? Typ. Så inte att jag vill folk ska kolla åt mig

Sen handlar det också om vilken inriktning du har valt, installation eller industri.
Det finns ju en hel del stora företag här omkring
Tex APQ EL, Assemblin, Emil Lundgren och Bravida.
Kanske blir det lite jobb att leta eftersom många gymnasieelever är ute på praktik nu.
Men ligg i.

H hunterformadness skrev:
Såklart jag själv kommer ta kontakt med dem själv, men ville bara höra åsitker av vad folk tycker om firmorna. Är där en firma jag borde hålla mig borta från? Någon som hört att rn annan firma är jätte bra? Typ. Så inte att jag vill folk ska kolla åt mig
Snacka med din lärare, han vet nog vilka firmor som är bra
De stora firmorna är sjyssta, vad gäller de mindre så finns där många som också är seriösa

När ska du ut på APL?

U Uffe A skrev:
Sen handlar det också om vilken inriktning du har valt, installation eller industri.
Det finns ju en hel del stora företag här omkring
Tex APQ EL, Assemblin, Emil Lundgren och Bravida.
Kanske blir det lite jobb att leta eftersom många gymnasieelever är ute på praktik nu.
Men ligg i.
Läser "el inom installation"

U Uffe A skrev:
När ska du ut på APL?
Har 2 4v periode, v10-13 sen v 22-25 har jag för mig

Då är du ute i god tid.
Det är bra

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.