Hej!

Jag verkar göra något fel när jag har provat att måla mina köksluckor själv. Jag målar med Anza Elite Extra Fin roller för snickerier och möbler. Har slipat, grundat, slipat fin, täckfärg lager 1, slippat fint och täckfärg lager 2. Så får jag den resultat som syns i bilden. Ses inte på långt håll men på nära håll syns det tydligt.

Vad gör jag fel? Använder jag för lite färg? För mkt färg? Rullar jag över för mkt? Har även provat med skumroller men får för mkt luftbubblor med den.

Har provat nu med en 3e lager och försökte ha mera färg så den skulle flytta ut men även nu efter 30 minuter ser jag att apelsinskal ytsn är kvar. Panik eller acceptera resultat? :)

Färgen jag använder är Klint Snickeri färg.

• Grönt köksskåp under ommålning, nära motiv visar ojämn yta med "apelsinskal" textur, vitt kakel och svart bänkskiva i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av en kökslucka med ojämn målning och apelsinskalstruktur, resultatet av en målningsprocess med Anza Elite Extra Fin roller.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
För tjock färg, tror jag. Nu är det nog så dags för det brukar aldrig gå att använda färg som spackel.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.