Tjena

Morsan skulle hjälpa till med renovering och använde hårdvaxolja (EDIT: tydligen var det osmo undehållsvax) på mitt (väldigt torra) lackerade golv. Är det förstört? Läste online att man bör använda annan produkt men hittar ingen info om potentiella skador om använder fel
 
BirgitS
Skadat är det väl inte direkt eftersom det går att slipa golvet.

Men det låter konstigt att ett lackat golv skulle vara väldigt torrt.

Har du några bilder?
 
Blev resultatet bra? Isåfall njut så länge det varar och slipa om det när det behövs.
 
Golvet har blivit markant halare. Något som försvinner eller något jag åtgärda?
 
BirgitS
Försök gnugga bort mer av hårdvaxoljan med något som suger upp fett. Strumpor kommer med tiden att dra åt sig oljan.
 
F
D dabbeimba skrev:
Golvet har blivit markant halare. Något som försvinner eller något jag åtgärda?
hårdvaxolja är generellt rätt halt och blir det bättre så tar det tid.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.