Hej alla duktiga renoverare!Hittade detta forum efter att jag kört fast!
Bor i ett hus som är byggt 1960 och har tegelfasad!Det är ett så kallat blockhus "hultfreds"tror jag det heter!och nu har jag rivit ett sovrum och ska till att sätta osb!Men då kom frågan om jag skall sätta plast innan osb på ytterväggen "på innsidan"och även i taket!på väggen satt asvaboard innan och i taket satt det uppspänd väv som var målad!/mvh micke
WP_20140706_14_59_34_Pro.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


WP_20140712_04_51_07_Pro.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
peternicklas
Har huset stått i 55 år utan plast så fortsätt utan plast.
 
Plast i hela huset eller ingen plast alls.
 
Tänkte att det satt ju spänd väv som var målad som funkar som fuktspärr?Det är inte plast någon annanstans!Vad kan jag ersätta asvaboarden med på ytterväggen?kan man sätta vindduk?
 
Redigerat:
Ingen plast någonstans i kök och hall sitter det tunna skivor på sponten sedan innertaket och i sovrummen satt det uppspänd väv som var målad!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.