Hej forumet.
Jag lade upp ett inlägg för en tid sedan om spräckning av berghäll med snigeldynamit.

Mestadels så gick det riktigt bra men det är fortfarande en del av berghällen som måste ned ca 10-15 cm på den högsta punkten och några få cm på den lägsta. Detta då vi bygger pool och behöver komma ned i nivå för pooldäcket.

Där det sprack så hade företaget fyllt i fint med snigeldynamit men där det inte spruckit så har det ”svämmat över” från hålen.

Min fråga är om jag kan använda de gamla hålen igen genom att ta bort och ersätta med ny snigeldynamit?

Det har ju även spruckit mycket runt i kring hällen som är kvar så det ökar kanske chanserna med att det spricker denna gång.

Vad tror ni?

Med vänlig hälsning,
Edward

Kan du få rent i hålen genom att borra så varför inte, gärna djupare , men tänk till varför svämmade det över. det ska helst tätas med sand ovanför och gärna med en plugg på topp så det inte kan exaspandera uppåt

L
Jodå det är bara att borra bort gammal snigeldynamit som ej spräckt sitt hål. Det som är bra att tänka på är att ta det lugnt med borret så det inte nyper till eller blir för varmt. Fuktig snigeldynamit kan leda till överhettning av borr.

Sjukt tack för svaren på en fredagskväll.
Ja företaget som utförde det hela verkade ha lite bråttom på slutet. Tydligen många håll att fylla och de verkade uttråkade...
men sweet. Då ”tömmer” jag hålen och försöker på nytt.

Återigen, tack för era svar.

Med vänlig hälsning,
Edward

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.