5 398 läst ·
5 svar
5k läst
5 svar
använda 1" rör till expansionskärl?
1" är "standard" så det går bra. Men koppar är att rekomendera eftersom detta rör är det som utsätts för det mest syrerika vattnet.
Använder du stålrör är det viktigt att inte skruva det direkt i ett rostfritt expansionskärl för då försvinner stålrörets ände kvickt! Sätt en mässingsbussning emellan.
Använder du stålrör är det viktigt att inte skruva det direkt i ett rostfritt expansionskärl för då försvinner stålrörets ände kvickt! Sätt en mässingsbussning emellan.
Kör med 1"rör helt ok, men det finns en grön plast koppling som du sätter mellan kärl och rör, som förhindrar galvaniskaströmningar, mässings kopplingen funkar, men inte lika bra som den gröna plast kopplingen (fan kommer inte ihåg vad den heter, men jag åter kommer med svar): 
Klicka här för att svara