Hej!
Jag ska bygga garderob i ett barnrum.
Garderoben jag vill efterlikna ser ut som bifogad bild och står i angränsande rum. Problemet är att jag inte hittar överskåp som ser ut som det på bilden.
Jag har sökt på Nacka byggnadsvård, Gysinge, Överjärva, Resin etc. Ingen har.
Vet någon var jag kan leta förutom Blocket etc för att hitta likadana dörrar i denna stil? Jag förstår såklart att jag kan gå till snickare och göra en ny men föredrar återbruk.
Ps. Stämmer det att detta är 20-30-tal? Vårt hus är från sekelskiftet så kanske dessa byggts senare?
Tack på förhand!

• Vit garderobsdörr och överskåp i gammaldags stil troligtvis från 20-30-talet, med måttangivelser.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Skulle tro att dörrarna är original från byggåret om även karmarna överensstämmer.

yonna yonna skrev:
Skulle tro att dörrarna är original från byggåret om även karmarna överensstämmer.
Aha. Ja det låter ju bra. På en antikhandlare kallade dom dom 20-40-tal men jag hoppas såklart att dom har fel :) Tack! :)

ser mer ut som byggherren själv var snickare och gjorde lite roliga grejer i sitt eget hus. Tror inte det är nåt vanligt förekommande...

Redigerat:
Det var väldigt ovanligt med inbyggda garderober under 1870-talet. Det var lösa klädskåp och byråer som användes då.

Enklast om ni vill ha lika är kanske att beställa från en snickare, jag tror inte att det behöver bli så dyrt.

Inbyggda garderber slog igenom på allvar efter kriget. Före kriget fanns de i enstaka fall men de var inte vanliga och chansen att hitta någonting som liknar det du har är minimal.

Kan du kanske hitta ett större dörrblad där storleken på ena spegeln är rätt och helt enkelt kapa av den?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.