4 740 läst · 4 svar
5k läst
4 svar
Anticimex krypgrund avfuktare/service
Jag har alltså en krypgrund och avfuktare f ån Anticimex som funkar bra. Jag har bott i huset i 3 år och grejerna satt där när jag flyttade dit. Serviceavtal för detta kostar 1745 per år och det är dags förlänga. Jag vill bara kolla om det finns alternativ, för jag kan tycka 1745 för besök en gång om året. Eller är det bara att gilla läget? Jag skiter i pengarna men jag vill inte betala 1745 om likvärdig service finns för 995, typ/Fredrik
R
RalleB
Husägare
· Jönköpings län
· 1 103 inlägg
RalleB
Husägare
- Jönköpings län
- 1 103 inlägg
Vad ingår i servicen?
Typ av avfuktare?
Storlek på krypgrund?
jämförelsevis så kostade min Woods DS15f runt 4000kr när jag köpte den 2014, byter filter en gång om året för mig 299kr.
140kvm krypgrund. Håller den under 60% RF året om.
Typ av avfuktare?
Storlek på krypgrund?
jämförelsevis så kostade min Woods DS15f runt 4000kr när jag köpte den 2014, byter filter en gång om året för mig 299kr.
140kvm krypgrund. Håller den under 60% RF året om.
Service ger kontroll och byte av filter en gång om året. Jag har fått hjälp att serva avfuktaren en gång när det blev översvämning och den blev fuktskadad. Är inte hemma nu så jag kan se vad den heter, men krypgrunden är som huset, 120 kvm.
Jag har samma läge som du. Serviceavtal med Anticimex. Och lurar på om detta avtal verkligen behövs. Vad ingår då i en service för ca 1800 kr/år?
1. Byte av filter. Hur lätt som helst att göra själv.
2. Mäter fukt i bärlina/bjälkar. Superlätt att göra själv.
3. Trycker på "ok" knappen för genomförd service på inomhusdisplayen. Det kan även jag göra
4. Surrar lite allmänt om väder och vind. Trevligt kanske men det kan jag göra med grannarna.
Sjukt enkla pengar för Anticimex. Jag ska säga upp mitt avtal.
1. Byte av filter. Hur lätt som helst att göra själv.
2. Mäter fukt i bärlina/bjälkar. Superlätt att göra själv.
3. Trycker på "ok" knappen för genomförd service på inomhusdisplayen. Det kan även jag göra
4. Surrar lite allmänt om väder och vind. Trevligt kanske men det kan jag göra med grannarna.
Sjukt enkla pengar för Anticimex. Jag ska säga upp mitt avtal.