É
Om man ska plugga ett koppling, i mitt fall ändan på en Vatette fördelare, finns det regler kring antal varv man ska dra åt? Eller drar man bara till det stummar och verkar bli tätt? Med klämring har de ju tydliga regler på antalet varv, men jag upplever att pluggen tar det stopp nästan direkt. Så att dra t.ex. 1 1/4 varv kändes inte rimligt.

Jag har pluggat förr och det gick bra ändå utan att övertänka, men tänkte om man ska försöka göra helt enligt instruktioner (som jag inte hittade).
 
Tänk inte så mycket utan bara skruva dit den så det blir tätt
 
  • Gilla
GK100
  • Laddar…
É
T tergo skrev:
Tänk inte så mycket utan bara skruva dit den så det blir tätt
Ok tackar, då kör jag bara på lite känsla samt kollar om det är tätt.
 
  • Gilla
tergo
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.