Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Hejsan!

Tänkte göra om här hemma lite, där ja ska installera en korskopplare... där ja skall kunna tända/släcka från 3 olika ställen...

Frågan är bara vad jag behöver för ledare till alltihopa! Vet så mycket som att jag behöver F N & PE till ett vanligt vägguttag och att jag behöver 4 stycken mellangående till korsen, men en står de stop...

Tänkte om någon kunde hjälpa mig med detta, och antingen göra en ritning och rita ut vilka ledare jag behöver till de olika brytarna m.m. samt vilken kabel jag behöver!

Tack för alla svar !

Hälsningar Felix

Hemma hos fru Andersson igen? Har du inte löst den där skoluppgiften ännu? :D

Jaså du igen, har inte skolan råd med böcker till alla nuförtiden eller? :D:D

ja det är jag igen ! har inte gått så bra i skolan tyvärr och jag behöver den här uppgiften för att gå godkänt i kursen, annars får jag inte gå ur skolan... snälla hjälp mig med detta ! lovar er alla att lära på egen hand i fortsättningen.

jaha? och vad har du sysslat med den senaste veckan då? inte pluggat som det verkar i alla fall.

snaggeltooth har gett dej en länk till kopplingsschemat. kan du inte klura ut det från där så vete tusan om du ska ha godkänt.

En sån elementär sak som en trapp/korskoppling och kabeldragning till densamma är nog det minsta man bör kunna som nybakad elektrikerlärling och kan du inte läsa dig till det med hjälp av kopplingschemat eller få hjälp av nån kurskamrat, ja då vet jag inte hur du ska kunna klara resten :(

Vi stänger den här tråden och hoppas att schemat räcker för Felix.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.