BirgitS
Trasiga glasrutor och mycket klotter som inte åtgärdas, dvs. när det får kvarteret att upplevas som slum, är nog sånt som får en del att anmäla till kommunen. Sen om kommunen bryr sig vet jag inte.
 
I kommunen jag bor har ett väldigt framstående hus, extremt centralt mitt emot kommunhuset, stått på det sättet åtminstone i 10 år utan att kommunen gjort något. Dvs ingen har tagit hand om växtlighet eller byggnad överhuvudtaget. Så det ska nog mycket till innan du riskerar att kommunen gör något, i värsta fall lär du få någon typ av förvarning så du kan agera då.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.