I kommunen jag bor har ett väldigt framstående hus, extremt centralt mitt emot kommunhuset, stått på det sättet åtminstone i 10 år utan att kommunen gjort något. Dvs ingen har tagit hand om växtlighet eller byggnad överhuvudtaget. Så det ska nog mycket till innan du riskerar att kommunen gör något, i värsta fall lär du få någon typ av förvarning så du kan agera då.