1 681 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Ansöka om bygglov i förväg
Hej,
Får inte tag på någon på kommunen så jag provar här istället.
Kan man lämna in en bygglovsansökan innan man är ägare till fastigheten? Vi har betalat handpenning och skrivit kontraktet.
Tacksam för svar!
Får inte tag på någon på kommunen så jag provar här istället.
Kan man lämna in en bygglovsansökan innan man är ägare till fastigheten? Vi har betalat handpenning och skrivit kontraktet.
Tacksam för svar!
Ok, bra.
I detta fall är det "ändrad användning" som vi ansöker om för att återställa ett hyreshus (nuvarande lokaler) till lägenheter igen.
Tyvärr verkar det vara mycket pappersarbete med brandskyddsdokumentation från räddningstjänsten och grannars utlåtande trots att huset inte förändras utvändigt och knappt invändigt.
Är en lägenhet på övervåningen (som kommer vara oförändrad) och om man har otur kan man måste ändra den också om brandingenjören anser det.
Är det någon som har erfarenhet av ändrad användning och om det var mycket jobb med det? (samt ca kostnad)
I detta fall är det "ändrad användning" som vi ansöker om för att återställa ett hyreshus (nuvarande lokaler) till lägenheter igen.
Tyvärr verkar det vara mycket pappersarbete med brandskyddsdokumentation från räddningstjänsten och grannars utlåtande trots att huset inte förändras utvändigt och knappt invändigt.
Är en lägenhet på övervåningen (som kommer vara oförändrad) och om man har otur kan man måste ändra den också om brandingenjören anser det.
Är det någon som har erfarenhet av ändrad användning och om det var mycket jobb med det? (samt ca kostnad)
Klicka här för att svara