Vi bor i ett nybyggt hus på vischan (alltså ingen möjlighet till fiber) och vill ansluta kåken till telenätet för att få tillgång till hyfsat bredband.
Huset ligger 10 meter från telestolpen som skall anslutas och vi tänker oss en enkel luftledning.
Första offerten vi fick för ett år sedan var på 9300,- men då blev det aldrig aktuellt, nu har vi begärt en ny och den landade på 18300.-!
Ingen annan förklaring från Eltel än "så är det. Taket it or leave it."
Min fråga till er: är det bara Eltel som får koppla in nya anslutningar, Telia hänvisar mig bara dit...