1 404 läst ·
5 svar
1k läst
5 svar
Anslutning plast till koppar
Medlem
· Södermanland
· 7 inlägg
Är nu färdig med badrumsrenoveringen och ska enbart ansluta vatten till badkar, toalett och handfat. Förstår dock inte vilken koppling jag ska använda mig av när jag går från infällda plaströr till koppar.
På väggen där plaströren kommer ut har jag monterat väggbricka ifrån Vatette dim 15x2,5, härifrån vill jag sedan ansluta en 90° böj och fortsätta med Cu-rör.
Någon som kan ge tips så jag slipper chansa när jag beställer delar?
På väggen där plaströren kommer ut har jag monterat väggbricka ifrån Vatette dim 15x2,5, härifrån vill jag sedan ansluta en 90° böj och fortsätta med Cu-rör.
Någon som kan ge tips så jag slipper chansa när jag beställer delar?
Monteringsanvisning
Denna ska ha följt med i vägg-bricks-påsen i form av ett papper!
Vinkel, rak, T-rör, eller ballofix spelar ingen roll bara det är vatettes egna koppling du köper och den är i dimension 15 mot väggbrickan!
Denna ska ha följt med i vägg-bricks-påsen i form av ett papper!
Vinkel, rak, T-rör, eller ballofix spelar ingen roll bara det är vatettes egna koppling du köper och den är i dimension 15 mot väggbrickan!
Medlem
· Södermanland
· 7 inlägg
Tack för er snabba respons.
Jag har Vatettes 90 böj med R15 anslutning, men den passar inte emot plaströrets stödhylsa, stödhylsan är för grov.
Har läst monteringsanvisning och där tycker jag det ser ut som att en vanlig koppling ska passa.
Hoppas därför på mer förslag.
Jag har Vatettes 90 böj med R15 anslutning, men den passar inte emot plaströrets stödhylsa, stödhylsan är för grov.
Har läst monteringsanvisning och där tycker jag det ser ut som att en vanlig koppling ska passa.
Hoppas därför på mer förslag.
Medlem
· Södermanland
· 7 inlägg
Nu förstår jag, allting är enkelt när man vet!
Stort tack!!
Stort tack!!
Klicka här för att svara