Hur går man rent praktiskt tillväga för att koppla en enkel vinkeladapter av bajonetttyp till den borrade vattenbrunnens foderrör? Vad för slags verktyg använder man för att göra öppningen i foderröret (vinkelslip?)och hur ska denna öppning se ut?! Tacksam för alla tips och instruktioner!
Puia
 
  • Gilla
Victor113
  • Laddar…
hål i foderröret tar du med en hålsåg
 
El_-micke skrev:
hål i foderröret tar du med en hålsåg
Tack för responsen!

Med tanke på utlägget (läs c:a 600kr) för hålsåg och hållare bara för detta engångs nyttjande tror jag det är smidigare att leja bort arbetet till fackman om man lyckas få tag i en ...

En liten följdfråga som ställer sig är hur när hålet väl är taget fiskar man tag i den adapterhalvan som sitter i foderröret innifrån och sätter ihop det hela med vidhängande PEM och pump?!...
 
brukar ta en bit 1"rör som är gängat i ena änden.........det passar på översidan av adaptern...........svetsa gärna på ett handtag överst som ett T...........så tappar du inte ner hela härligheten i borran :o
 
El_-micke skrev:
brukar ta en bit 1"rör som är gängat i ena änden.........det passar på översidan av adaptern...........svetsa gärna på ett handtag överst som ett T...........så tappar du inte ner hela härligheten i borran :o
Tack Micke! Återkommer när jag kommit en bit på väg kanske!
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.