Som bilden visar har jag börjat lägga dränering och dagvatten runt mitt blivande hus samt grävt ner en dräneringsbrunn.
Vad blir bäst? Att grena ihop dräneringen med dagvattnet innan brunnen som jag sett att vissa gör och borra 2 inloppshål och ett utloppshål i dräneringsbrunnen. (ett rör från husets baksida och ett från husets framsida) Eller ska jag borra 4 inloppshål och ett utloppshål i brunnen?
 
  • Arbetsplats utomhus med dräneringsarbeten, svart dräneringsbrunn, orangea och svarta rör samt grusunderlag med synliga måttsnören.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.