Hej

Jag ska till att ansluta ett avloppsrör ifrån en golvbrunn i garaget till mitt nuvarande avloppssystem, och har då två frågor (Se bifogad bild)

1. Kan jag göra det så enkelt för mig jag bara skarvar in en T-koppling i nuvarande avloppsrör i botten på gropen på bilden. (Avloppsröret är det främre röret på bilden)

2. Jag har ett vattenlås i avloppet på garaget, men jag tror inte att avloppet kommer att bli använt så flitigt, vilket kan göra att vattnet i vattenlåset dunstar bort. Riskerar jag dålig lukt ur avloppet i garaget, och i så fall: Kan jag göra något som förhindrar det?

Jag undrar också över regnvattnet ifrån garagetaket; Taket är på 120 kvadratmeter, och vattnet transporteras i 110 mm's rör. Jag har ingen lämplig ledig anslutning till själva dagvattenbrunnen, och tänkte därför skarva in mig på ett befintligt 110 mm's rör, (Till vänster på bilden) också med hjälp av en T-koppling. Tror ni att det är lämpligt, eller skapar jag en för smal flaskhals för så mycket regnvatten? (Halva huset + hela garaget)

Tack för hjälpen
Mvh
Fredrik Tjernberg

• 20070811043.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det enskilt avlopp eller kommunalt?
Är det separata avlopp och dagvatten?

Ett 110 mm rör slukar "hur mycket vatten som helst från hur stort tak som helst"

Avloppslukten beror på om det blir undertryck i garaget, har man samma lufttryck i garaget som utomhus så finn ingen kraft som drar in avloppsluft i garaget, annars så är det enkelt att skvätta i lite vatten.

Prototypen

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.