Jag skall ansluta en värmepump luft/vatten, separat utomhusdel och innedel.
Tittade på plattvärmeväxlaren som skall sitta i källaren, vattenledningen ansluts enkelt på plattvärmeväxlarens tappar då de är gängade med 1 tums gänga. Men Cu-rören som skall ut och vända i värmepumpen är lite konstiga. Då plattvärmeväxlarens anslutningstappar är ogängade, enbart släta tappar, medan det medlevererade Cu-rören har invändigt gängade muttrar i anslutningarna.
Frågan är naturligtvis hur skall jag ansluta Cu-rören till värmepumpen på plattvämrväxlaren.
Hela systemet är Nordic Air LVU8000.