Jag håller på och inreder en liten toa i källaren. Från övervåningen kommer det ett vertikalt 110 rör ca 2m från tänkta stället för WC-stolen. Jag tänkte alltså sätta dit en WC-stol med bakåtåavlopp och koppla på mig på den vertikala stammen.

Kan jag ansluta till stammen med en sådan här förgrening(bild nedan)? Eller kommer det som kommer uppifrån slå i kanten. Det finns ju påstick med mjuk böj också. Men de är lite svåra att få tag i.
Grå PVC-förgrening för avlopp med en ingång och två utgångar, tänkt för WC-stolens bakåtavlopp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag är tacksam för tips.

O Olf Oggler skrev:
Jag håller på och inreder en liten toa i källaren. Från övervåningen kommer det ett vertikalt 110 rör ca 2m från tänkta stället för WC-stolen. Jag tänkte alltså sätta dit en WC-stol med bakåtåavlopp och koppla på mig på den vertikala stammen.

Kan jag ansluta till stammen med en sådan här förgrening(bild nedan)? Eller kommer det som kommer uppifrån slå i kanten. Det finns ju påstick med mjuk böj också. Men de är lite svåra att få tag i.
[bild]

Jag är tacksam för tips.
Det där ser ut som en sån påstick som är 67 graders vinkel på. Gammalt råd men vore spännande att se hur det gick har du bilder? Jag håller på med ett liknande projekt

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.