3 738 läst ·
4 svar
4k läst
4 svar
Ansluta till grannens rör
Vi ska ansluta vårt avlopp
till någon grannes avloppsrör som sedan går till en samfällighet som till slut går till kommunalt VA.
Ena grannens rör ligger ca 30 m in i skogen och andra grannens rör ligger ca 100 m längs väg och andra tomter, med en liten bergsknalle i vägen.
Någon (!) sa att för att gräva i skogen måste en gata på ca 3-4 medter tas upp och marken bearbetas. För den andra vägen måste berget sprängas bort. :
Finns det någon enkel lösning på detta? Kan man inte gräva ett dike på ca 1 m i skogen?
Ena grannens rör ligger ca 30 m in i skogen och andra grannens rör ligger ca 100 m längs väg och andra tomter, med en liten bergsknalle i vägen.
Någon (!) sa att för att gräva i skogen måste en gata på ca 3-4 medter tas upp och marken bearbetas. För den andra vägen måste berget sprängas bort. :
Finns det någon enkel lösning på detta? Kan man inte gräva ett dike på ca 1 m i skogen?
Medlem
· stockholm
· 483 inlägg
det är tricky att gräva ett dike om man inte kommer in med maskiner... det är därför man måste röja en 4m bred väg.
Och det är typ omöjligt att handskyffla ett avlopp genom en skog 30m. det ska liksom inte ner som morötterna. Vet inte var du bor men minst 1,5 m ner ska avloppet...många rötter finns det
Och det är typ omöjligt att handskyffla ett avlopp genom en skog 30m. det ska liksom inte ner som morötterna. Vet inte var du bor men minst 1,5 m ner ska avloppet...många rötter finns det
Klicka här för att svara