Hur sågar jag detta på ett lämpligt sätt som blir snyggt? Skiljer ca 5 mm i ena änden och vid hörnet nästan 10 mm. Kan tänka mig att gera och göra lite snickarglädje men har svårt att tänka vad som är snyggast.
Hilfe!
Hilfe!
Förlåt jag ser nu att jag inte varit helt tydlig i det jag skrev. Nivålisten mellan golven finns och den är bara att kapa i rätt längd. (Syns på första bilden)Z zamen skrev:
Det jag var ute efter var hur sockeln längs väggarna kan skarvas på ett snyggt sätt då klinkern har en höjd och parketten en annan.
Hoppas det gav mer mening. 😊
Klyv av den så den blir smalare över klinkern.
Problemet blir då att hela rummet med klinker behöver klyvas mer eller mindre och det har jag inte verktyg till att göra snyggt och eller tid.Karl-Ove Qvarfordt skrev:
Men om man vänder på det så skulle man kunna fälla in en list under sockeln över parketten. Så din idé var faktiskt inte dum.
Faktiskt kanske snyggast för att inte bryta linjen på sockeln.
Eller så köper du en bit sockel som är lite högre och klyver ner den i önskad höjd.Dr Benz skrev:
Problemet blir då att hela rummet med klinker behöver klyvas mer eller mindre och det har jag inte verktyg till att göra snyggt och eller tid.
Men om man vänder på det så skulle man kunna fälla in en list under sockeln över parketten. Så din idé var faktiskt inte dum.
Faktiskt kanske snyggast för att inte bryta linjen på sockeln.
Såhär blev det. Med lite färg på så märks det nog inte så mkt. Ganska nöjd ändå.
Hittade ingen sockel som kunde sluta än på ett snyggt sätt och orkade inte fundera vidare på det.
Det man kan tycka något om är väl nivåskillnaden. Men den finns ju där av en anledning.
Hittade ingen sockel som kunde sluta än på ett snyggt sätt och orkade inte fundera vidare på det.
Det man kan tycka något om är väl nivåskillnaden. Men den finns ju där av en anledning.
Klicka här för att svara