Har monterat en radiator och önskar tips på en smidig lösning för anslutning av rören. Det diffar 40 mm mellan anslutningen på radiator och de befintliga rören från väggen sett. Det är en längd på ca 500 mm som ska skarvas med 15 kopparrör. Hur gör jag detta på enklaste vis? Att böja ett 15 rör känns som att det bara är att glömma. Excenterkoppling? Ev. gå ner till 12 rör och bocka?
Använder radiatorkoppel med gänga M22 x 1,5 och på de befintliga rören sitter klämringskopplingar på 15.