Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Se till att göra runda fina hål i membranen som är mindre än kabeln så att de smiter tätt. Se också till att öppna dräneringshålet i nederkant av dosan. Då kan du gå in på ovansidan utan problem. Dosan är ju av bra kvalité så det funkar.
Så blir det... Tack.

Tack alla övriga med.
Dosan sitter där då matningen kommer från väggen. Och att dra en ny längre kabel för att flytta upp den... Det blir en Phillips skruvmejsel och dränering nere.

Tack igen.

• Gilla
Müssli och 1 till
  • Laddar…
Det blir lite till. Frun gillar inte kabeln mellan kopplingsdosan och lampan.

Får borra och dra bakom.

• Utomhusvägglampa med synlig kabeldragning från kopplingsdosa vid husfasad i skymningen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
W
Det gick inte att gå till höger om lampan? Då hade kabeln smält in bättre mot den vita brädan:)

S
Självklart går du in med kablarna uppifrån, att den här tråden ens blev längre än ett inlägg är för att det sitter många teoretiker som egentligen inte vet vad dom pratar om.

I den här situationen går man till 100% in ovanifrån, att någon ens föreslår en Usväng för att gå in nerifrån är direkt pinsamt faktiskt.

• Gilla
Müssli
  • Laddar…
Mikael_L
Däremot är det ganska modigt att sätta ljussensorn så nära armaturen ... ;)

• Gilla
el_richard
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Däremot är det ganska modigt att sätta ljussensorn så nära armaturen ... ;)

Har testat det och har så på andra sidan huset. Fungerar prima.

Armaturen har bara ett uttag. Nere. Därför är det så...

W
Sorry läste inte hela tråden innan jag svarade, därav mitt svar. :oops::p

A Atom skrev:
Det blir lite till. Frun gillar inte kabeln mellan kopplingsdosan och lampan.

Får borra och dra bakom.
Ser ut som att du har onödigt många kablar där varför två mot skymmningsreläet. Du kanske kan göra frun ännu nöjdare, lampan där dosan sitter och sen en kabel uppåt tex.

• Gilla
el_richard och 4 till
  • Laddar…
GK100 GK100 skrev:
Ser ut som att du har onödigt många kablar där varför två mot skymmningsreläet. Du kanske kan göra frun ännu nöjdare, lampan där dosan sitter och sen en kabel uppåt tex.
Hmm. Sant. Det går... Tänkte inte på det dock.
Skulle behöva 4G1.5.

Nu när jag ser det, inser jag att rubbet kan dras på baksidan...

Får köpa vid tillfälle...

Om inte placering och armatur är petnoga finns det ju snygga lösningar med armaturer med inbyggt skymningsrelä. Då slipper du kablar och dosor helt. Alternativt ljuskälla med inbyggt relä.

(Sen kan du göra om u-böjen längst ner på kabeln, det ser inte snyggt ut. Skarpa böjar och klammerna på samma höjd blir snyggare.)

Müssli Müssli skrev:
Om inte placering och armatur är petnoga finns det ju snygga lösningar med armaturer med inbyggt skymningsrelä. Då slipper du kablar och dosor helt. Alternativt ljuskälla med inbyggt relä.

(Sen kan du göra om u-böjen längst ner på kabeln, det ser inte snyggt ut. Skarpa böjar och klammerna på samma höjd blir snyggare.)

Har redan 7 liknande armaturer. Dock ligger dom bättre placerade med en enda ganska gömd skymningsrelä. Ska flytta in dessa kablar.
Röret under dosan, kommer jag inte åt.

Tack igen.

• Gilla
Müssli
  • Laddar…
Den ena kabel är borta. Resten målades trots "kylan".
Vi har nelkan 0 och plus 10 geader...
Sen flyttar jag det till vänster så att kabeln göms mellan brädorna.

• Målat elskåp och rör med markerad position där en kabel avlägsnats på en husvägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
S:t Olof och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.