10 531 läst ·
26 svar
11k läst
26 svar
Ansluta kabel uppifrån till dosa ip 44?
Så blir det... Tack.Bo.Siltberg skrev:
Tack alla övriga med.
Dosan sitter där då matningen kommer från väggen. Och att dra en ny längre kabel för att flytta upp den... Det blir en Phillips skruvmejsel och dränering nere.
Tack igen.
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 537 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 537 inlägg
Självklart går du in med kablarna uppifrån, att den här tråden ens blev längre än ett inlägg är för att det sitter många teoretiker som egentligen inte vet vad dom pratar om.
I den här situationen går man till 100% in ovanifrån, att någon ens föreslår en Usväng för att gå in nerifrån är direkt pinsamt faktiskt.
I den här situationen går man till 100% in ovanifrån, att någon ens föreslår en Usväng för att gå in nerifrån är direkt pinsamt faktiskt.
Hmm. Sant. Det går... Tänkte inte på det dock.GK100 skrev:
Skulle behöva 4G1.5.
Nu när jag ser det, inser jag att rubbet kan dras på baksidan...
Får köpa vid tillfälle...
Om inte placering och armatur är petnoga finns det ju snygga lösningar med armaturer med inbyggt skymningsrelä. Då slipper du kablar och dosor helt. Alternativt ljuskälla med inbyggt relä.
(Sen kan du göra om u-böjen längst ner på kabeln, det ser inte snyggt ut. Skarpa böjar och klammerna på samma höjd blir snyggare.)
(Sen kan du göra om u-böjen längst ner på kabeln, det ser inte snyggt ut. Skarpa böjar och klammerna på samma höjd blir snyggare.)
Müssli skrev:
Om inte placering och armatur är petnoga finns det ju snygga lösningar med armaturer med inbyggt skymningsrelä. Då slipper du kablar och dosor helt. Alternativt ljuskälla med inbyggt relä.
Har redan 7 liknande armaturer. Dock ligger dom bättre placerade med en enda ganska gömd skymningsrelä. Ska flytta in dessa kablar.
Röret under dosan, kommer jag inte åt.
Tack igen.
Klicka här för att svara