Jag svårt att få ihop det ekonomiskt.
den dyraste tiden är fram till 19. Kommer du då hem vid då kan du köra 2timmar. sen måste man ladda bilen igen på natten. men att använda den på natten blir väl ingen vinst. Sen måste värmepumpen jobba under den här perioden annars är det bortkastat.

Sen har den där pytte detaljen.... du måste omvandla likström till trefas växelström. säkerligen måste du ha en sinuskurva.... Undrar hur mycket skulle kosta. först omvandla bilens spänning till enfas därefter till trefas.
de kanske fungerar. men kostnad? Värkningsgraden lär inte vara hög så det mesta försvinner på vägen
Nu vet jag inte ens om det fungerar

• Gilla
H-Thomasson
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Nu är det bara V2L men det står inget om begränsningar i garantivillkoren.
Det är Volkswagen (t.ex ID Buzz) som har en begränsning på 10000 kWh.
Dina garantivillkor ser ut att gälla en Hyundai?

S
B b_hasse skrev:
Det är Volkswagen (t.ex ID Buzz) som har en begränsning på 10000 kWh.
Dina garantivillkor ser ut att gälla en Hyundai?
Ja, om du läser mina inlägg så förstår du varför.

S sinuslinus skrev:
Ja, om du läser mina inlägg så förstår du varför.
Ja, jag ser nu att ditt inlägg #45 är ett svar på #38, men det var #43 du citerade.

B Bernt Ö97 skrev:
Ok
Jag tolkade att avsikten var att överföra el från bilen till huset.
Självklart, laddar man billig el hemma på natten, avstår jobbresan för att överföra elen till huset under tidig morgon, och sedan ladda dyr el i bilen, blir läget ett annat.
Precis sedan kan man ju inte köra el luft vatten värmepump men suck el luft luft som kan tlllföra mycket. Funderar själv på detta ladda billigare på natten. Dock måste man installera någon slogs omkopplare förrän nätdrift till drift från elbilen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.