Hej, jag är i valet & kvalet att köpa en diskmaskin, och butiken erbjuder installation bara allt är förberett under diskhon, och nu undrar jag, till er som kan detta mer än mig med avlopp och tillkommande vatten, om det bara är att tuta och köra för min del och installera, eller behöver jag beställa dit en rörläggare för några förberedelser? Bifogar bilder. Första två bilderna på där jag antar man kopplar avloppsvattnet, sen den lösa slangen på bild tre som är inkommande vatten, och sista bilden på kranen uppe på blandaren. Tack på förhand.
Inkommande är inga problem, det är avloppet som är svårt att se nån ingång för slang. Det brukar va en pip på ca 15 mm som man sätter avloppet på., tycker dock man kan skymta nåt uppe i högra hörnet på översta bilden.
Har du ström framdragen?
Har du ström framdragen?
Jag tror svaret är nej:Stefan N skrev:
http://www.byggahus.se/forum/el/186601-el-till-diskmaskin.html
Finns två pipar som skulle kunna vara ngång för avlopp kanske? Angående ström så finns det ingen ström framdragen för just diskmaskin, förutom dom två vägguttagen som finns i hörnet ovanför diskbänken där diskmaskinen ska stå.Stefan N skrev:
Så inkommande vatten på mässingskranen och sen bara vrida på kranen på blandaren? Och avlopp på en av piparna? Spelar det någon roll vilken av piparna? Stort tack för ditt snabba svar =) Då kan jag beställa maskin nu då när jag vet allt finns redo.
Klicka här för att svara