Mitt hus kom med en ganska otuktad Lindberså.
Vet inte hur gammal men den dyker upp på Lantmäteriets flygbild från1975 så åtminstone 50 år.
Jag klippte den lite i våras så att den höll sig på min tomt och så att jag kom in i den.
Nu efter regn och lite värme har den börjat växa igen ganska snabbt.
Vågar jag klippa bort lite grenar så att jag får plats att dricka kaffe i den nu i sommar?
Vet inte hur gammal men den dyker upp på Lantmäteriets flygbild från1975 så åtminstone 50 år.
Jag klippte den lite i våras så att den höll sig på min tomt och så att jag kom in i den.
Nu efter regn och lite värme har den börjat växa igen ganska snabbt.
Vågar jag klippa bort lite grenar så att jag får plats att dricka kaffe i den nu i sommar?
Ja, för sjutton. Det är bara att klippa. Särskilt om det bara är unga grenar du behöver klippa i.
Perfekt tid att klippa nu till midsommar. Traditionen säger att man klipper nytillväxten en gång vid midsommar.
Vill du får mer styrsel på den och föryngra den, alltså klippa hårdare - ta det på senvintern, tidiga våren. Typ mars, första dagarna i april.
Vill du får mer styrsel på den och föryngra den, alltså klippa hårdare - ta det på senvintern, tidiga våren. Typ mars, första dagarna i april.
Klicka här för att svara