Hej,
Jag klurar på hur jag ska få till trädgårdsgången på ett bra sätt och dölja glipan under däcket. Från början var det tänkt att gjuta en gång i samma höjd som gräsmattan, men då behöver jag ta hand om de utstickande plattorna som bär däcket. Det är rätt mödosamt att palla upp däcket och sänka dem. Vi har diskuterat ett steg, men höjden blir nästan samma som gången då och det känns omotiverat.
Jag tar gärna emot förslag på hur detta skulle kunna se ut och lösas på ett snyggt sätt.
Jag klurar på hur jag ska få till trädgårdsgången på ett bra sätt och dölja glipan under däcket. Från början var det tänkt att gjuta en gång i samma höjd som gräsmattan, men då behöver jag ta hand om de utstickande plattorna som bär däcket. Det är rätt mödosamt att palla upp däcket och sänka dem. Vi har diskuterat ett steg, men höjden blir nästan samma som gången då och det känns omotiverat.
Jag tar gärna emot förslag på hur detta skulle kunna se ut och lösas på ett snyggt sätt.
Rent tekniskt ja, men vi är inte jätteförtjusta i planteringar och då kommer vi dölja belysningen i däcket. Då är jag nästan mer inne på att släppa in gräsmattan längre och bara ha en stenkant mot däcket men jag tycker gången är bättre då den ska gå runt gaveln på huset.
Det blir kanske en kombination av "steg" och att kapa skivorna. Helst har jag kvar de orörda av bärighetsskäl men skulle nu efter lite mer mätande kunna ha ett steg som sticker upp 50-60mm från gången. Det kanske räcker ändå eller kommer det se konstigt ut..? Oklar över det, jag får göra en mock-up.
För framtida referens gick det skapligt att skapa ett steg utanför, delvis med hjälp av befintliga plattor. Det blir ändå ett steg upp från den tänkta stenraden framför (för robotgräsklipparen) på 5-6cm vilket får vara ok.
Gräsmattan förlängs fram till stenen.
Gräsmattan förlängs fram till stenen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara