Jag vill kunna kontakta kommunen anonymt, och tänkte hitta på en ny Outlookadress att använda bara för denna fråga, men där var man ju tvungen att lämna en massa uppgifter. Hur skaffar man enkelt en anonym mailadress nu för tiden?

Det är ingen annan som ser vad du registrerat, och det mesta kan du skriva vad som helst på. Jag behöver ibland nya mailkonton i jobbet och outlook och gmail har aldrig varit ngt problem.

Ringa kanske?

Behöver du inte svar finns ett gäng tjänster för "one minute email", där kontot raderas när du stänger webbläsaren.

Annars är mail.com ganska enkel att skapa ett konto på och använda.

MrJay
harakirimail.com

Protonmail har jag för mig går att skapa utan att lämna telefonnummer och utan några andra personliga uppgifter.

Pjosk75 Pjosk75 skrev:
Protonmail har jag för mig går att skapa utan att lämna telefonnummer och utan några andra personliga uppgifter.
Japp. Man kan skaffa gratis konto där och sen använda upp till fem slumpmässiga adresser tror jag det var.

Protonmail 👍

Förstår fortfarande inte problemet…. Kanske om du skall bedriva kriminell verksamhet eller något så kan myndigheterna begära ut detaljer, men då försöker dom nog spåra nätet du kommer ifrån. Är ju bara registrera en adress på godtycklig mailleverantör…..

• Gilla
useless
  • Laddar…
G Genomklok skrev:
Behöver du inte svar finns ett gäng tjänster för "one minute email", där kontot raderas när du stänger webbläsaren.

Annars är mail.com ganska enkel att skapa ett konto på och använda.
Verkar ganska knepigt om man vill ha svar på sitt mejl. Ha webbläsaren öppen tills kommunen behagar svara.😄

Hep Hep skrev:
Ringa kanske?
Nja, jag vill gärna kunna få ett skriftligt svar.
Larsa Larsa skrev:
Förstår fortfarande inte problemet…. Kanske om du skall bedriva kriminell verksamhet eller något så kan myndigheterna begära ut detaljer, men då försöker dom nog spåra nätet du kommer ifrån. Är ju bara registrera en adress på godtycklig mailleverantör…..
Jag inser när jag läser min fråga att det låter väldigt skumt 🤭 det var inte meningen! Jag vill bara begära ut handlingar i ett ärende men jag vill inte att det ska synas att det är jag som gjort det. Och jag läste någonstans om någon som trodde att han skickade anonymt via Outlook, men upptäckte att hans namn visades i alla fall. Därav min skumma fråga! Men jag tar o kollar det där med protonmail.

Du kan ju också be någon du känner att begära ut informationen. Någon som inte enkelt går att koppla till dig.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.