191 510 läst ·
631 svar
192k läst
631 svar
Ännu ett garagebygge.. (Projekttråd)
Vecka 26 så kommer det 2 från veterankraft för att spackla och slipa. Fick till en grym deal som jag inte kunde säga nej till. Ska bli skönt som fan att slippa det. Men måla är det tänkt att jag ska göra på semestern 
Har fått upp de sista, rensat, städat och plockat iordning. Imorrn kommer de och påbörjar spacklandet. Allt som är kvar i garaget just nu är fullt rullbart. Ska bli spännande 
Ska ju ha upp carporten framför medTomture61 skrev:
Enda som jag är fundersam på där är hur jag fäster balkarna och innersta takstolen i själva fasaden på garaget, annars är det bara att börja med den med
Skrev om det här, post 359: https://www.byggahus.se/forum/threads/aennu-ett-garagebygge-projekttrad.295274/page-24#post-36708261
Om du kan hitta stående reglar åvan porten / sidan om porten funkar vell det .MalZon skrev:
Takstolen närmast garageväggen har den lättaste uppgiften på tex vintern, mindre snö närmast väggen .
Sen har du vell ngt som bär upp övriga takstolar till carporten (hammarband+stående reglar ned till marken)
Sen har du vell ngt som bär upp övriga takstolar till carporten (hammarband+stående reglar ned till marken)