Tack Mats!

Idag försökte jag mig på mandomsprovet men gick bet på det, är ett 2 mans jobb.. :/
Står alltså en domkraft på loftet med förlängaren på, tanken var bara att lyfta över överdelen som skivan ligger på.

• Inomhusbyggarbetsplats, gipsvägg hiss, stege, OSB, oordning av verktyg och material, ofärdig konstruktion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
MalZon MalZon skrev:
Tack Mats!

Idag försökte jag mig på mandomsprovet men gick bet på det, är ett 2 mans jobb.. :/
Står alltså en domkraft på loftet med förlängaren på, tanken var bara att lyfta över överdelen som skivan ligger på.
Det är aldrig för tidigt att ge upp ?? :crysmile:

Vecka 26 så kommer det 2 från veterankraft för att spackla och slipa. Fick till en grym deal som jag inte kunde säga nej till. Ska bli skönt som fan att slippa det. Men måla är det tänkt att jag ska göra på semestern :)

Ska få låna en färgspruta av en bekant.
Frågan är nu vilken färg jag ska använda? Lokala järnaffären har Flügger. Fått deal på 800kr för 10L.

Har du inget Rusta i närheten.
De har bra färg till bra pris.

//AA

Känner spontant att jag vill kosta på med lite finare färg är Rusta ändå.

Har fått upp de sista, rensat, städat och plockat iordning. Imorrn kommer de och påbörjar spacklandet. Allt som är kvar i garaget just nu är fullt rullbart. Ska bli spännande :)

• Garage med bil, utrustning, stege, halvfärdigt loft, belysning, verktyg, konstruktion, byggprojekt under arbete.
    Skapa konto
  • Inomhus, garage eller verkstad under ombyggnad, verktyg och material synliga, delvis parkerad bil, stegar, oslipat golv.
    Skapa konto
  • Ett garage med två bilar och en gräsklippare, upplyst av taklampor, med stängd port.
    Skapa konto
  • Gilla
Tomture61
  • Laddar…
Tomture61
Ska du bygga ett till garage , tänkte på takstolarna :D

thomasse
MalZon MalZon skrev:
Har fått upp de sista, rensat, städat och plockat iordning. Imorrn kommer de och påbörjar spacklandet. Allt som är kvar i garaget just nu är fullt rullbart. Ska bli spännande :)

[länk]
[bild]

[länk]
[bild]

[länk]
[bild]
En cossie! är det takstolar till carport eller?

thomasse thomasse skrev:
En cossie! är det takstolar till carport eller?
Japp, en Cossie :)
Precis. Ska ha upp en framför porten. Enda som jag är fundersam på där är hur jag fäster balkarna och innersta takstolen i själva fasaden på garaget, annars är det bara att börja med den med :)

Tomture61
MalZon MalZon skrev:
Ska ju ha upp carporten framför med :)
Enda som jag är fundersam på där är hur jag fäster balkarna och innersta takstolen i själva fasaden på garaget, annars är det bara att börja med den med :)

Skrev om det här, post 359: [länk]
Om du kan hitta stående reglar åvan porten / sidan om porten funkar vell det .

Tomture61 Tomture61 skrev:
Om du kan hitta stående reglar åvan porten / sidan om porten funkar vell det .
Ja de har jag koll på, bara att följa spikraden. Så enkelt menar du?

• Gilla
Roej
  • Laddar…
Tomture61
Takstolen närmast garageväggen har den lättaste uppgiften på tex vintern, mindre snö närmast väggen .
Sen har du vell ngt som bär upp övriga takstolar till carporten (hammarband+stående reglar ned till marken)

Blir dubbla stolpar och balkar in mot bygget som ritningen visar.

• Arkitektoniska ritningar av en byggnad, visar fasad och sektioner, tekniska detaljer, daterad och signerad.
    Skapa konto
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.